رئیس کمیته ملی المپیک فیلیپین در ادامه اعتراضات شدید این کشور به داوری بوکس بازی‌های آسیایی گفت: مسئولان باید مشکل داوری بوکس بازی‌ها را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، "خورکو جوآنگو" رئیس کمیته ملی المپیک فیلیپین از شورای المپیک آسیا خواست که مشکل داوری رقابت‌های بوکس آسیایی را حل کنند. چون قوانین فعلی باعث بدآموزی ورزشکاران می‌شود.
 
پنج کشور آسیایی شکایت خود را بعد از بازی‌های آسیایی به شورای المپیک آسیا (OCA) ارائه کردند که تا به حال هویت فیلیپین، هند و مغولستان مشخص شده است.

در جریان بازی‌های آسیایی 2 بوکسور فیلیپینی با ناداوری مقابل بازیکنان کره مواجه شدند. یک ورزشکار مغولستانی در مرحله نیمه‌نهایی با ناداوری حذف شد. یک بوکسور زن هندی هم با اعتراضات خود به ناداوری یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های مسابقات را رقم زدند.
 
رئیس کمیته ملی المپیک فیلیپین با اشاره به این موضوع گفته است که باید OCA به این موضوع نگاهی جدی داشته باشد. وی قصد دارد در جلسه ماه نوامبر با شیخ احمد،‌ رئیس OCA موضوع داوری بوکس را مطرح کند.
 
جوآنگو می‌گوید: بحث ناداوری تنها به باخت ورزشکار ختم نمی‌شود؛ بلکه ورزشکاران به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این موضوع به ورزشکاران چه بازنده و چه برنده یاد می‌دهد که اوضاع باید به این گونه باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوکس ، داوری ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.