معاون امور توانبخشی و جلب مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: 110 نفر از سالمندان استان مستمری دریافت میکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

وارثی  اظهار کرد: نخستین روز از ماه میلادی اکتبر برابر با نهم مهرماه روز سالمند نامگذاری شده است؛ در سال جاری به علت تلاقی این روز با ایام سوگواری امام باقر (ع) جشن سالمندان به تأخیر افتاد.

وی اضافه کرد: با تصمیم شورای ملی سالمندان استان قزوین مقرر شد در چنین روزی جشنی با حضور سالمندان زیرپوشش مراکز بهزیستی برگزار و از این قشر تقدیر شود؛ بنابر دادههای آماری 119 هزار نفر از جمعیت استان را که معادل هفت تا 10 درصد جمعیت کل آنها است، سالمندان تشکیل میدهند.

معاون امور توانبخشی و جلب مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بهداشت جهانی بر این باور است که سالمندان به سه دسته تقسیم میشوند؛ بر طبق این تقسیمبندی رده سنی 60 تا 74 سالمندان جوان، سنین 74 تا 90 سالمندان متوسط و 90 سال به بالا نیز سالمندان پیر نامگذاری میشوند.

وارثی بیان کرد: بنابر سرشماری سال 85 بین هفت تا 10 درصد از جمعیت کشور یعنی معادل هفت میلیون نفر را سالمندان تشکیل میدهند؛ این در حالی است که طبق آمار جهانی تا سال 2013 میزان این جمعیت در جهان برابر 840 میلیون نفر است؛ پیشبینی میشود تا سال 2020 جمعیت سالمندان جهان به یک میلیارد نفر افزایش یابد.

وارثی  افزود: سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان صرف نگهداری و توانبخشی سالمندان میشود؛ در حال حاضر 6 مرکز شبانهروزی سالمندان در استان قزوین مشغول فعالیت است و به این قشر ارائه خدماتی در حوزه نگهداری و توانبخشی میکند.انتهاي پيام/ش/ن

 

برچسب ها: سالمند ، مستمری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.