مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از تهیه نرم افزار مدیریت بحران با اعتبار 120 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ آهنی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در خصوص واحدهای صنعتی استان وجود دارد این است که میزان خطرپذیری واحدهای تولیدی استان را در اختیار نداریم.

وی افزود: برخی از گازها و موادی که در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند مانند گاز آمونیاک علاوهبر قابل اشتعال بودن، مسمومکننده نیز بوده و خطرات شدیدی را به دنبال دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر بیشتر واحدهای صنعتی استان در کنار شهرهای پرجمعیت واقع شده است بنابراین امکان انتشار این گازها در شهرها و آسیبدیدن مردم وجود دارد.

آهنی ادامه داد: بنابراین به دنبال یافتن راهکار برای شناسایی این گازها هستیم که در این راستا واحدهای تولیدی که بیش از 25 پرسنل دارند، شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان موفق شدیم نرم افزار مدیریت بحران استان را پس از دو سال تلاش تهیه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: انتشار اطلاعات عمومی واحدهای تولیدی که بلا اشکال بود بدون هیچ مشکلی در اختیار دستگاههای اجرایی که نیاز به این اطلاعات داشته باشند قرار میگیرد اما با توجه به اینکه اطلاعات طبقهبندی شده واحدهای صنعتی نیز در این نرمافزار گنجانده شده برای آن قفل سختافزاری در نظر گرفته شده است.

آهنی گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به 170 واحد صنعتی در این نرمافزار ثبت شده و ثبت بقیه واحدهای صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار هزینه شده برای تهیه این نرمافزار 120 میلیون تومان بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات واحدهای صنعتی با مشکلات خاصی روبرو بود، زمان زیادی برای تهیه این نرمافزار صرف شده و برای تهیه آن از کارشناسان آتشنشانی، محیط زیست و بهداشت محیط استفاده شده است.ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.