هر دوره ای آداب و رسوم خاص خود را دارد و آنچه گذشته، امروز دیگر استعمال ندارد؛ بنابراین، میان انقلابیون دیروز و انقلابیون امروز که در لیبی شاهد آن هستیم و از قانون جنگل پیروی می کنند، فرق بسیار است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ هر دوره ای آداب و رسوم خاص خود را دارد و آنچه گذشته، امروز دیگر استعمال ندارد؛ بلکه به طور کلی فراموش شده و هیچ کس، جز برخی از افرادی که در آن زمان زندگی کرده اند، آن را به یاد نمی آورند؛ مثلا، کلمه "انقلاب" کنار گذاشته شده و از واژگان دوست داشتنی عصر خود بوده است؛ بسیار کم اتفاق می افتد که جنبشی بزرگ و یا کودتایی در یک کشور عربی رخ دهد، و این کلمه جز به خاطر آمادگی اش در تعبیر از افق و دیدگاه جدید، استعمال نمی‌شود.

اما مشکل اینجاست که امروز،  برخی رسانه های عربی، تروریست‌ها در سوریه را "انقلابی" معرفی می کنند و این اصطلاح بر اسم ها و اصطلاحات متنوعی اطلاق می شود که در اصل و اساس خود، هیچ ارتباطی با این مفهوم ندارند.منظور این رسانه ها از "انقلابی"، داعش و النصره است؛ دو گروه تروریستی که بازیچه اسرائیل هستند.

بنابراین، میان انقلابیون دیروز و انقلابیون امروز که در لیبی شاهد آن هستیم و از قانون جنگل پیروی می کنند، فرق بسیار است... در این کشور که کلمه انقلابی را یک بار بر آن اطلاق کردند، فجیع ترین حالت ویرانگری در میهن را به بار آورد...درست است که خصوصیتی دارد که هیچ خصوصیت دیگری مانند آن نیست، ولی امنیت، آسایش و کار را برای کشورش به همراه داشت!!!! 

امروز گروهی از تروریسم وجود دارد و بی تردید، این اسم برازنده ی آنهاست و هیچکس دیگر را شامل نمی شود؛ چرا تروریسم، ارزش های خالص خود را دارد که برپایه ویرانگری، کشتار و آشوب افکنی استوار است....این مسئله برحوادث مختلفی که در جهان عرب در جریان است و ظلم گسترده ای را علیه آن مرتکب می شود، منطبق است؛ بزرگتر از این تروریسم، آن چیزی است که از او حمایت می کند و برای آن برنامه ریزی می‌کند.

ترکیه اولین کشوری است که نامش در لیست حمایت کنندگان وجود دارد و درکنار آن، آمریکا، غرب و برخی کشور های عربی نیز خودنمایی می کنند؛ آنها همگی سرگرم نابودسازی سلامت روان و جسم ملت عرب هستند؛ چنانچه عقده غرب و آمریکا، طولانی ساختن حیات و موجودیت اسرائیل و امید دادن به اسرائیل باشد، در مقابل، اینکه عرب ها تمام امکانات خود را برای برادر کشی به کار گیرند، پدیده ای است که امروز پی در پی تکرار می شود.

ابر سیاهی بر منطقه سایه افکنده، ولی بی شک، روزی از بین خواهد رفت... مد جدید که بر خرد بسیاری تاثیر می گذارد، ولی هنگامیکه طراحان آن تغییر می کند، خود آن نیز تغییر خواهد کرد؛ حرکت های پشت آن همیشه راه راه است، دقیقا شبیه به طرح مدهای لباس. 

مثلا داعش چیزی است که بر خرد جوانان تاثیر گذاشته است... متاسفانه، عرصه ی سیاسی عربی، فارغ از احزاب بزرگی است که در گذشته حکومت داشته و تاثیر شگرفی در خلق طرفدار برای خود داشتند؛ این خلأ، باید پر شود؛ ولی پس از مدتی شکست خواهد خورد، همانطور که امثال پیشین آن شکست خوردند و این روال حیات و هستی است.

اگر ادعا داریم که گذشته با تمام دستاوردهایش روزگاری زیبا بوده است، ولی متاسفانه زمان حال، بسیار زشت و بلکه زشت تر از همه دوران هاست.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار