رئیس فدراسیون جودو اعتقاد دارد از ابتدای قبول مسئولیتش عده‌ای چالش هایی ایجاد کردند و نگذاشتند به فعالیت‌های اصلی‌شان برسند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دکتر محمد علی رستگار، رئیس فدراسیون جودو مهمان یکی از برنامه‌های زنده رادیویی بود، وی در ابتدای برنامه به دلایل ناکامی در بازی‌های آسیایی اینچئون اشاره و اعلام کرد:‌قبل از آغاز  مسابقات و در جلسات کارشناسی که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته  ملی المپیک برگزار شده بود یک یا دو مدال برتر را پیش بینی کردیم و از 6رویداد که در اینچئون گذراندیم سه مقام پنجمی کسب کردیم که با توجه به نبودن مقام چهارم در جودو بسیار به مدال نزدیک بود و اگر یکی از آن‌ها محقق می‌شد انتظارات ما نیز برآورده شده بود اما این اتفاق نیفتاد.

رستگار خاطر نشان کرد: جودو کاران ما از نظر آماده سازی شرایط بسیار خوبی داشتند ما 9ماه برنامه ریزی دقیق کردیم و 12مرحله اردوی داخلی به همراه اردوهای مشترک و حضور در تورنمنت‌های بین المللی اما در روز مسابقه شرایط بر انگیختگی مطلوبی از نظر روحی و روانی نداشتند و نتوانستند مقابل رقبای قدرتمند خود از نظر روانی پیش باشند.

وی همچنین اظهار کرد:‌در جودو ایران بهتر از این ورزشکاران نفراتی را در اختیار نداشتیم و از آن جا که پشتوانه سازی در سال های دور هم انجام نشده بود دستمان خالی بود.

وی تصریح کرد:‌البته سعی کردیم تا در دو سالی که مسئولیت فدراسیون را بر عهده گرفته‌ام نفرات را برای تیم ملی بزرگسالان تربیت کنیم برای مثال سعید مرادی در 81 کیلوگرم که متأسفانه مجبور به عمل جراحی کلیه شد. همچنین در دوره‌های گذشته ما مسابقات یا لیگ نونهالان نداشتیم که آن را برای اولین بار راه اندازی کردیم و در لیگ ما اکنون 51تیم حضور دارند در نوجوانان هم که با حضور 6تیم برگزار می‌شد در لیگ امسال 26تیم اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین سند جامع نخبه پروری و استعداد یابی که تدوین کرده و به  وزارت ورزش هم ارائه دادیم نتیجه کوتاه مدت فعالیت‌های پشتوانه سازی ما مدال طلای رامین صفویه بود که البته به آن دل خوش نکرده‌ایم.

در ادامه برنامه دکتر رستگار با ارائه آماری دقیق به سرمایه گذاری‌های 5کشور آسیایی که جلوتر از جودو ایران هستند اشاره کرد که با کارهای ایران برای جودو کارانش انجام داده قابل قیاس نیست.

براساس این گزارش تماس های تلفنی مخاطبان یکی از بخش‌های برنامه بود که نفراتی با لحنی توهین آمیز خطاب به رئیس فدراسیون جودو اظهار کردند که وی فقط قصد توجیه نتایج را دارد و اگر از ابتدا می‌دانسته که امکان مدال آوری ندارند، چرا مدیریت را پذیرفته است.

رستگار بعد از این تماس‌ها خاطر نشان کرد: همیشه وقتی باختی حاصل می‌شود و دلایل آن را موشکافی می‌کنی عده‌ای می‌گویند به دنبال توجیه است من با ارائه آمار دلایل ناکامی جودو در اینچئون را آنالیز کرده و به دنبال رفع آن هستیم. اگر فکر می‌کنند حرف‌های من توجیه است پس دلایلی ندارد که صحبت‌های خود را ادامه دهم.

رئیس فدراسیون جودو تأکید کرد:‌از همان ابتدا و زمانی  که سمت ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم عده ای چالش‌هایی ایجاد کردند که نگذاشتند به فعالیت اصلی‌ام برسم. من از همان اول به دنبال ایجاد همدلی و وفاق بودم و تا حدودی زیادی هم آن برآورده شد. اگر انتقادی صورت می‌گیرد باید سازنده باشد من این بحران را نقطه عطفی می دانم و از آن استفاده خواهم کرد، کنار هم جمع شدن خانواده جودو قبل از اینچئون هم در ذهن من بود و مقدمات آن را هم فراهم کردم در جلسه شورای فنی هم رئیس های دو دوره قبل برای کمک به جودو آمده‌اند. من درخشان، زارعیان و امینی را منتقد خود نمی‌دانم آن‌ها از اعضای خانواده جودو هستند و برای آینده روشن همه باید تلاش کنند.

وی اعلام کرد:‌جودو مانند کشتی نیست  که 10- 15 استعداد را در فدراسیون به خدمت بگیریم و با 15نفر دیگر بیرون بمانند. ما در جودو مگرچند استعداد ناب داشته‌ ایم؟ جز اسماعیلی و میران چه کسانی صاحب مدال‌های متعدد جهانی بودند؟ جز آخوند زاده کلام جودو کار طلای بازی‌های آسیایی دارد؟ مگر در طول ادوار چند رئیس فدراسیون خوب در این رشته ورزشی داشته‌ایم؟ تمام تلاشم این بود که همه را این‌ها را دور هم جمع کنم که موفق هم گشتم، اکنون باید با کمک‌ آن‌ها رو به آینده حرکت کنیم.

رستگار در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: از نظر من وزارت ورزش و جوانان باید رشته‌های ورزشی مدال آور را تفکیک کند اگر جودو این رشته‌هاست باید سرمایه گذاری روی آن شود سرمایه گذاری هم چند بخش است یکی از آن‌ها زیر ساخت‌ها و هیئت هاست. برای پرداختن به جودو و پیدا شدن استعدادها در استان‌ها باید لباس جودو و تاتامی باشد، که هزینه‌های زیادی استان‌های ما همیشه مظلوم بوده‌اند به علاوه این که اعزام به مسابقات متعدد برون مرزی از جمله نیازهای جودو است مادامی که سرمایه گذاری صورت نگیرد تا بازی‌های آسیایی چهار سال آینده هم مدالی کسب نمی‌شود و باید باز هم همین حرف‌ها را تکرار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: رستگار ، جودو ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار