قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تدوین پروتکل صادرات محصولات دامی به روسیه/ انعقاد مبادلات تجارت آزاد منطقه‌ای فی مابین ایران و روسیه

سینکی گفت:انعقاد مبادلات تجارت آزاد منطقه‌ای فی مابین ایران و روسیه باعث افزایش سرعت در مبادلات تجاری می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن یونس سینکی درهمایش تجارت کاربردی با روسیه گفت: بازار روسیه بازار پیچیده‌ای است و با شرایط پیش آمده بازار پیچیده‌‌تر می‌شود.
 
وی ادامه داد: روسیه بزرگترین مصرف‌کننده اتحادیه اروپا و واردات موادغذایی را که از اروپا ممنوع کرده حجم سنگینی به این کشور وارد شده است و در این راستا موقعیت جدیدی برای گسترش روابط تجاری بین ایران و روسیه به وجود آمده است.
 
سینکی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و قرار گرفتن در کریدورشمال به جنوب گفت: اگر بتوانیم موانع سر راه صادرات را برداریم ظرفیت‌های خوبی ایجاد می‌شود اما باید به نکات مهمی توجه کنیم که یکی از آنها رفع مشکل مربوط به ضوابط بهداشتی جهت صادرات محصولات دامی و شیلاتی است تا نظر طرف روسی به سازمان دامپزشکی ایران جلب شود و انعقاد تفاهم‌نامه بهداشتی قرنطینه‌ای بین طرفین برای صادرات محصولات دامی به روسیه تدوین شود که اکنون پروتکل مربوطه تحویل طرف روسی شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاروزی به عمده محصولات ممنوع شده وارداتی از مبادی کشورهای اروپایی به روسیه اشاره کرد و گفت:‌ گوشت قرمز، مرغ و ماهی میگو و خرچنگ، انواع محصولات لبنی، انواع سبزیجات و خشکبار عمده محصولاتی است که از اروپا به روسیه صادر می‌شد و اکنون نمی‌شود.

قائم مقام وزیر حهاد کشاورزی گفت: اکنون مهم‌ترین محصولاتی که به عنوان مزیت می‌توان به روسیه صادر کرد شامل محصولات شیلاتی مانند میگو، نرمتنان بوده و در کنار آن انواع محصولات لبنی، انوع گوشت، تخم‌مرغ   و محصولات کشاروزی و خشکبار است.

سینکی افزود: از طرف دیگر می‌توان کالاهای اساسی مورد نیاز خود را مانند گندم، جو ، ذرت و کنجاله سویا را از روسیه وارد کرد.

وی در ادامه انعقاد مبادلات تجارت آزاد منطقه‌ای فی مابین ایران و روسیه را از مواردی ذکر کرد که می‌‌تواند به مبادلات تجاری سرعت بخشد.

وی تأکید کرد: حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی به ویژه برای کالاهای فسادپذیر نیازمند توسعه ناوگان حمل‌ونقل یخچال دار است چرا که بیشترین هزینه مربوط به این بخش می‌باشد.

سینکی تأکید کرد: توسعه صادرات محصولات با برند حلال نیز می‌تواند در مبادلات تجاری میان دو کشور تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت ، روسیه ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار