رئیس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل کارگروه لار با حضور کلیه اعضا در استانداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ، امیرعباس مشهدی احمدی با اعلام این خبر گفت: در جلسه کارگروه لار با توجه به موافقت استانداري و دستگاههاي متولي به مانند جهاد كشاورزي، امور آب و امور عشايري، مديريت حوزه آبريز لار با سيستم يكپارچه و تحت مديريت محيط زيست مورد توافق كليه اعضاء كارگروه استاني قرار گرفت.

وی افزود: ارسال برنامه هاي مديريتي پارك ملي لار ( طرح جامع و تفصيلي حوزه آبريز لار) توسط محيط زيست استان به كارگروه و اخذ نظرات كارشناسي در هر چه بهتر مديريت يكپارچه اين حوزه از موضوعاتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

مشهدی احمدی با اشاره ارتقاء محدوده اي به ميزان 28 هزار هكتار از حوزه آبريز لار به پارك ملي در بيستمين جلسه شورايعالي محيط زيست و  بر اساس  مصوبه شماره 167 شورايعالي محيط زيست در تاريخ 25/7/1380  با توافق وزراي عضو،  تصریح کرد: مقرر شد وزارتخانه هاي مذكور همكاري لازم را در اجرايي نمودن اين مصوبه اعمال نمايند.  

رئیس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه  تاکنون  در خصوص حضور دام که يكي از مهمترين چالشهاي مديريت پارك ملي لار می باشد تعيين تكليفی نشده اظهار داشت: با توجه به سياستهاي اخير سازمان حفاظت محیط زیست مبني بر اجرايي نمودن طرحهاي تفصيلي مناطق ، اين مرحله يكي از نقاط عطف و حساس موضوع پارك ملي لار و مديريت يكپارچه آن خواهد بود تا بتوان اين ميراث طبيعي را براي آيندگان حفظ نمود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: لار ، ارتقا ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار