خانواده و بستگان سیاهپوستی که چند سال پیش قتل او به دست پلیس انگلیس موجی از ناآرامی را به راه انداخت، به رای دادگاه اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، مسئله قتل مارک داگان جوان سیاهپوست به دست پلیس انگلیس که چند سال پیش یکی از خشونت بارترین موج ناآرامیها را در لندن و برخی دیگر از شهرهای این کشور به راه انداخت همچنان حل نشده باقی مانده است. دادگاه حکم داده است اقدام پلیس لندن در قتل این جوان بیست و نه ساله در سال دوهزار و یازده مطابق قانون بوده است. خانواده و وکیل او این حکم را قبول ندارند و آن را جانبدارانه می دانند.

کارول داگان عمه مارک داگان گفت ما احساس می کنیم از همان ابتدا روند رسیدگی به این پرونده عادلانه نبوده است. اساسا همین بی عدالتی عامل ناآرامیهای سال دوهزار و یازده بوده است. خانواده داگان در این مدت به شدت دچار بحران روحی شده اند و حکم دادگاه بیش از پیش آنها را ناراحت کرده است. متاسفانه عدالت اجرا نشده است و ما همچنان به مبارزه خود ادامه می دهیم و تقاضای تجدید نظر می دهیم.

کسانی که در جنبش حمایت از حق مارک داگان شرکت دارند بر این باورند قاضی و هیئت منصفه درباره واقعیتها گمراه شده اند و پلیس در این گمراهی نقش داشته است.

استافورد اسکات فعال حقوق بشر در تاتنهام گفت ما تا چند هفته دیگر درخواست تحقیقات جامع علنی خواهیم داد تا معلوم شود پلیس چه رویکردی در این پرونده داشته است.

کارول داگان گفت ما از مبارزه دست برنمی داریم. مسئولان دوست ندارند به این پرونده رسیدگی کنند اما ما اصرار داریم این پرونده عادلانه قضاوت شود و تا رسیدن به عدالت از پا نمی نشینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار