"لوران فابيوس"، وزیر امورخارجه فرانسه به رسميت شناختن کشور فلسطين بايد "منطقی" نه "نمادين" باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس"، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد پاریس کشور فلسطین را در زمان مناسب  به رسمیت خواهد شناخت اما این تصمیم باید در روند صلح تاثیر گذار باشد و فقط نمادین تلقی نشود.

یک روز بعد از آنکه پارلمان انگلیس کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، لوران فابیوس در جمع نمایندگان فرانسوی گفت: از زمانی که ما اعلام می‌کنیم باید دو کشور ( اسرائیل و فلسطین ) وجود داشته باشد به رسمیت شناختن کشور فلسطین ضروری خواهد بود و این کار منطقی است .

لوران فابیوس نخستین بار کمی درباره زمان مناسب توضیح داد و گفت: تا این لحظه دیدگاه مطرح این است که به رسمیت شناختن باید با مذاکرات مرتبط باشد.
 
مذاکرات اسرائیل - فلسطین که به مدت نه ماه با نظارت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد ماه آوریل شکست خورد و به نظر نمی رسد در کوتاه مدت از سر گرفته خواهد شد.

نمایندگان پارلمان انگلیس دوشنبه شب به صورت نمادین کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و از دولت خواستند این کار را انجام دهد. اما این تصمیم پارلمان انگلیس الزام آور نیست.

سوئد 10 روز قبل از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد و این تصمیم با اعتراض اسرائیل و آمریکا رو به رو شد.        
                                 
به گفته مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، 134 کشور، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند اما هیچ یک از کشورهای تاثیر گذار در این پرونده چنین تصمیمی نگرفته‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار