فیلم مستند "مُلفِ گند" (Molf-e Gand) ساخته "محمود رحمانی" مستندساز مستقل ایرانی ، روز چهارشنبه 23 مهر ماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران جلسه نمایش و نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان فیلم، جمعی از اهالی سینما و محمدرضا مقدسیان به عنوان منتقد- مجری ساعت 18:30 روز چهارشنبه 23 مهر ماه 93 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای نیاوران و در قالب نشس تهای باشگاه فیلم نیاوران برگزار می گردد. شرکت در این جلسه برای عموم علاقمندان سینما آزاد و رایگان می باشد.

این فیلم بلندترین پلان سکانس سینمای ایران است که در یک پلان لانگ تک 53 دقیقه ای ساخته شده و فاقد هر گونه مونتاژ و برشی می باشد. «مُلفِ گند» Molf-e Gand  در زبان شوشتری به «نفوس بد» تعبیر می‌شود.

این فیلم بعد از به دست آوردن جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» Millenium بلژیک، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «نورمبرگ» Nuremberg در کشور آلمان نیز به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ و جایزه ویژه هیات داوران مونیخ را از آن خود کند. مستند «مُلفِ گند» همچنین در جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی کمبریج، کاسل، کالیفرنیا، ماساچوست، صوفیا  و چند کشور دیگر حضور پیدا کرد و مورد تحسین قرار گرفت.

"ملف گند" روایت  دردناک ، ملموس و  واقعی از جنگ و صدای توپ و بمباران هوایی در دوران کودکی محمد غدیرزاده است. روایتی که در آن نه تصویری از جنگ وجود دارد و نه بازسازی در آن صورت گرفته است، تنها مخاطب را در برخورد با یک کاراکتر از آغاز تا پایان در اتاقی کوچک همراه می سازد.

قابل ذکر است؛ که حضور در این جلسه به سیاق سایر جلسات نقد و نمایش فیلم باشگاه فیلم نیاوران آزاد و رایگان است.

باشگاه فیلم نیاوران در جهت حمایت از آثار سینمایی و تلاش در جهت بهتر دیده شدن برخی آثار مهجور مانده در کنار ارتقای سطح دانش مخاطبان همچنین ایجاد فضای گفت و گو میان مخاطبین و سینماگران در فضایی تخصصی فعالیت می­‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار