مروری بر مهمترین اخبار"سیاسی" سه شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز سه شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: مراسم ختم صبیه حجت‌الاسلام تقوی آغاز شد ، مسکو بازارهای انرژی غرب را از دست نخواهد داد/ روس‌ها با کارت ایران در مقابل غرب بازی می‌کنند ، باید با رانت‌خواران "معدن چادر ملو" برخورد شود/ خصوصی‌شدن به معنای به یغما رفتن نیست و... است

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز  سه شنبه منتشر شده است به شرح زير است:

باید با رانت‌خواران "معدن چادر ملو" برخورد شود/ خصوصی‌شدن به معنای به یغما رفتن نیست

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/7/22/2664342_649.jpg

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد اظهارات مدیریت معدن سنگ آهن چادرملو مبنی بر خصوصی بودن این معدن و اینکه سازمان بازرسی نمی‌تواند بر آن نظارت داشته باشد و یا در مورد آن تحقیق و تفحص به عمل آورد، گفت: این اظهارات قطعا درست نیست، معادن جزو ذخایر کشور است و اگر هم به صورت خصوصی به بعضی‌ها داده می‌شود، معنایش این نیست که به یغما برود.

مذاکرات 1+5 تنها جایی است که با آمریکایی‌ها گفتگو می‌کنیم/ رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است

وزیر امور خارجه کشورمان پس از فرود در فرودگاه وین در جمع خبرنگاران گفت:هیچ توافقی وجود ندارد تا زمانی که بر همه موضوعات توافق شود و اعتقاد داریم تا رسیدن به یک توافق جامع راه طولانی در پیش است.

اگر ریاض به حضور نظامی خود در بحرین پایان می‌داد راه حل سیاسی محقق می‌شد/ تهران مبارزه با تروریسم را در چارچوب حقوق بین‌الملل پیگیری می‌کند

 معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه کشورمان گفت: تهران به دولت و مردم عراق، سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم در چارچوب حقوق بین‌الملل کمک می‌کند.

عیدی فرمانده معظم کل قوا به مدافعان خلیج فارس در منطقه جزایر نازعات

 همزمان با خجسته سالروز واقعه سرنوشت‌ساز غدیر خم، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هدایایی به رزمندگان و مدافعان خلیج فارس مستقر در جزایر نازعات اعطا کردند.

مراسم ختم صبیه حجت‌الاسلام تقوی آغاز شد
مراسم ترحیم صبیه حجت‌الاسلام تقوی با حضور تنی چند از ائمه جمعه کشور و شخصیت‌های سیاسی در مسجد نور آغاز شد.

مسکو بازارهای انرژی غرب را از دست نخواهد داد/ روس‌ها با کارت ایران در مقابل غرب بازی می‌کنند
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اثبات توانمندی ایران منجر به عقب نشینی آمریکا در منطقه خواهد شد و دنیا ایران را به عنوان قدرتی خواهد شناخت که در یک طرف میز مذاکره در مقابل شش قدر ت بزرگ دنیا ایستادگی کرده و به نتیجه رسیده است.

7 نماینده مجلس خواستار علنی‌ شدن دادگاه محاکمه "مهدی هاشمی‌" شدند

 ۷ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به قاضی مقیسه‌، خواستار علنی‌ شدن دادگاه محاکمه مهدی هاشمی‌ شدند.

آغاز مذاکرات سه‌جانبه معاونین ظریف، اشتون و کری
نشست سه جانبه معاونین وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجا اتحادیه اروپا لحظاتی پیش آغاز شد.

سخنان اوباما درباره نابودی داعش را شوخی می‌دانیم/ پایان بحران‌های خاورمیانه در ابهام است‎
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس الجزایر با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی در منطقه و نقش غرب در ایجاد آنها گفت:‎ بحران‌های بوجود آمده در خاورمیانه نشان می‌دهد که آمریکا تدبیر لازم برای اداره چنین پروژه‌هایی را ندارد.

ایران از با ثبات‌ترین کشورها در منطقه پر آشوب خاورمیانه است

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که در منطقه پرآشوب خاورمیانه، ایران یکی از با ثبات ترین کشورها است، گفت: کشورهای منطقه برای رسیدن به تفاهم نیازمند همکاری گسترده در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار