رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وضعیت مناطق گردشگری مانند استان‌های شمالی و رودخانه‌هایی که مناطق مهم گردشگری به حساب می‌آیند مناسب نیست گفت: گردشگری شاخصه‌های محیط زیست را تا به حال رعایت نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار درحاشیه سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری سازمان ملل متحد با موضوع توسعه گردشگری پایدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درصورتیکه صنعت گردشگری شاخصه‌های محیط زیست را رعایت کند (ملاحظات پسماند و زباله) حتما می‌تواند مفید واقع شود، اما وضعیت مناطق گردشگری مثل استان‌های شمالی و رودخانه‌هایی که مناطق مهم گردشگری در آنها وجود دارد از شرایط خوبی برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌ریزی‌های کلان گردشگری بازنگری شود،عنوان کرد: در این راستا باید آثار گسترده زیست محیطی نیز پیش‌بینی شود.  

ابتکار با بیان اینکه گردشگری باید در مسیر اهداف توسعه پایدار در حرکت باشد، افزود: در گذشته گردشگری به محیط زیست آسیب های بسیار زیادی وارد کرده اس، اما در حال حاضر طبیعت و جنگل ها در مسیر آسیب‌ها و تخریب‌های جدی قرار گرفته اند که جبران‌ناپذیر است و شاید سال ها به طول انجامد.  

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه همگرایی بین بخش گردشگری با مسائل پایدار و محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ایران ظرفیت بالایی برای اکوتوریسم دارد که امیدوار هستیم محیطی در جهت ارتقاء اکوتوریسم و توسعه گردشگری پایدار ایجاد شود تا صیانت از محیط زیست نیز میسر شود.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار