معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف از اهدای پنجاه و دومین دوره اهدای جایزه موقوفه علمی بنیاد البرز که به نوبل ملی و ایرانی معروف است، خبرداد و گفت : دومین همایش ملی موقوفه بنیاد البرز، شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی ، معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز سه شنبه 22 مهرماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه موقوفه بنیاد البرز برای پنجاه و دومین سال براساس نیت واقف جایزه ای به نخبگان علمی در سطوح مختلف اهدا خواهد کرد ، گفت: دومین همایش ملی این بنیاد روز شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد و از 119 نفر از دانشمندان ، مبتکران ، مخترعان ، طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان ممتاز علمی و تحصیلی تقدیر خواهد شد.

معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ریشه و پایه این جایزه براساس نیت واقف خیراندیش حسینعلی البرز است که در سال 42 این بنیاد وقفی را پایه نهاد و امروز در شرایط کنونی جامعه نیاز است شناسانده شود.

وی با بیان اینکه مرحوم البرز تمام دارایی، وقت و اموال خود را وقف علم کرد و با ایجاد این بنیاد نام خود را جاودانه کرد ، افزود : این مرحوم در بخشی از خاطرات خود آورده است که نه میراثی به من رسیده و نه تجارت نامشروعی داشته ام و نه صاحب منسب بوده ام که دست درازی به بیت المال داشته باشم و نه نسبی به هزار فامیل داشته ام که اموال ذخیره کنم بلکه اموالم را از مردم بدست آوردم و حال به آنان برمی گردانم.

  حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر وقف های جدید در عرصه های علم و فناوری تاکید دارند ، تصریح کرد : موقوفات علمی ، مدارس و مراکز علمی وقفی بسیاری در کشور وجود دارد و بسیاری از علما و دانشمندان کشور پرورش یافته مراکز علمی وقفی هستند اما وجود چنین موقوفه ای برای اهدای جایزه به نخبگان بی نظیر است.

معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطر نشان کرد : این جایزه به نوعی نوبل ملی و ایرانی محسوب می شود که در روز شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت به برگزیدگان و نخبگان اهدا می شود.


انتهای پیام /
برچسب ها: اوقاف ، نخبگان ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار