معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 75 درصد متوفی‌های جاده‌ای آذربایجان غربی بی‌سواد هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هادی بهادری ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع ایمنی راه‌های استان یکی از موضوعات مهم و قابل بحث و بررسی بوده لذا ایمنی جاده‌های مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده پلیس راه استان تعداد متوفی‌های آذربایجان غربی در تصادفات درون شهری و برون شهری بی‌شمار بوده به حدی که استان از نظر فوتی در جاده در رتبه دوم کشور قرار دارد.

بهادری همچنین از تعداد فوتی عابر پیاده در داخل محدوده شهرستان‌های آذربایجان غربی خصوصا شهرستان ارومیه خبر داد و افزود: امنیت عابرین پیاده در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری و راهنمایی و رانندگی بوده بنابراین شهرداری و راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: استانداری آذربایجان غربی امسال 32 میلیارد تومان بودجه برای ساخت پل‌های عابر پیاده به شهرداری ارومیه پرداخت کرده است.

بهادری ساخت عابر پیاده در سطح شهرستان‌های استان و همچنین تجهیز این پل‌ها به پله برقی را از شهرداری خواستار شد و افزود: بیشترین فوتی در محل عبور از خیابان‌های را نوجوانان و کودکان عنوان کرد که در محل عبور از خیابان و نبود پل عابر پیاده و سرعت زیاد وسایل نقلیه جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین فوتی در استان در محل انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این خصوص استان ما جزو دومین استان کشور است و این موضوع بسیار تاسف‌برانگیز است.

معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه 30 درصد از تصادفات فوتی در استان در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد، تسریع در تعریض جاده‌های مواصلاتی استان را از مسئولان خواستار شد.

وی افزود: با توجه به آمار پزشکی قانونی استان مبنی بر تصادفات جاده‌ای استان بیشترین تلفات جاده‌ای در استان مربوط به عابرین پیاده، روستاییان و بی‌سوادان بوده است.

بهادری تعداد متوفی تلفات جاده‌ای در سال گذشته را 500 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: از کل این نفرات تعداد 370 نفر بیسواد بوده و مابقی عابرین پیاده هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومبه ، بی سواد ، متوفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.