حجتی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم که از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور هزار و 155 تومان اعلام شد تغییری نخواهد کرد و ما با همین مبلغ این گندم را از کشاورزان می‌خریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که این وزارت‌خانه برای کاهش آبیاری در بخش کشاورزی در نظر گرفته، قرار است شهرک‌های کشاورزی در کشور ساخته شود و کشت سبزی که یکی از صیفی‌جاتی است که آب زیادی مصرف می‌کند با رفتن به گلخانه میزان مصرف آب آن به 10 درصد خواهد رسید.

محمود حجتی با اشاره به وجود غیربهداشتی بودن خمیر مرغ در محصولات سوسیس و کالباس نیز اشاره کرده و گفت: قرار است از این به بعد خمیر مرغ به صورت بسته‌بندی شده و با نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی کشور در بین تولیدکنندگان توزیع شود تا ما مشکلی در آینده برای تولید این محصولات نداشته باشیم.

وی با اشاره به تخصیص 10 میلیارد دلار برای زهکشی منابع آب کشور تصریح کرد: این منبع مهم مالی اگر از سوی دولت که قول آن داده شده است تأمین گردد ما در زمینه بخش کشاورزی شاهد تحول مهمی خواهیم بود.

وی در پایان در خصوص یارانه به دامداران نیز گفت: این مبلغ 330 میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده برای دامداران پرداخت خواهد شد و برای هر کیلو شیر نیز 140 تومان یارانه در نظر گرفته شده است که بودجه آن تصویب شده و به محض تأمین شدن آن در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، گندم ، گلخانه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
چرا؟ نرخ کود شیمیای نسبت به پارسال 30هزارتومن گران به دست مامیرسه گندم فقط 100تومن گران شده واسه اونم افت میزنن 20الی 30تومن پایین میخرن وسایل کشاورزی را دیگه نگو
آخرین اخبار