بسته خبری کافه کتاب به دنبال کتابی بود تا به تحولات اخیر فلسطین و غزه بپردازد،‌ بدون شک کتاب "یادداشت های پای پنجره" کتابی بود که اخبار مهمی از اتفاقات منطقه را بازگو می کرد.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، بسته خبری کافه کتاب به دنبال کتابی بود تا به تحولات اخیر فلسطین و غزه بپردازد،‌ بدون شک کتاب "یادداشت های پای پنجره" کتابی بود که اخبار مهمی از اتفاقات منطقه را بازگو می کرد.
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
از هزاران سال پیش شاخه درخت زیتون در فرهنگ‌های اسلامی و اروپایی نماد صلح و آرامش بود اما امروز در کرانه غربی رود اردن داستان کمی تغییر کرده است.
حال و هوای این روزها و پیروزی‌های پی در پی مقاومت بهانه ای شد تا کتاب‌های مرتبط را برای معرفی ورق بزنیم که به نوشته های "کوروش علیانی" رسیدیم، از بین 7 کتاب این نویسنده یادداشت‌های پای پنجره کار متفاوتی بود.
کتاب یادداشت پای پنجره حکایتی مستند برای شناخت هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی و درد و رنج مردم فلسطین است.
کورش علیانی نویسنده این کتاب گفت: من بیشتر از 10 سال هر روز صبحم را با اخبار فلسطین اشغالی آغاز می‌کردم یعنی قبل از اینکه صبحانه بخورم می‌رفتم پای کامپیوتر می‌نشستم، اخبار روزنامه‌های اسرائیلی را چک می‌کردم بعد می‌رفتم صبحانه می‌خوردم و یک جور ورزیدگی برای من در ماجرای رژیم صهیونیستی پدید آورد و دوستانی که در مجله پنجره کار می‌کردند گفتند می‌توانی برای ما یادداشت بنویسی در این مورد هفتگی ؟ به نظرم آمد هم می توانم و هم مفید است تمام  این‌ها روی هم چاپ شده و چاپ نشده آمدند در کتاب یادداشت‌های پای پنجره.
کوروش علیانی در یادداشت‌های پای پنجره چه می‌خواسته بگوید؟
می‌خواسته بگه بشناسید، وقتی می‌گوییم مرگ بر اسرائیل بشناسیم که راجع به چه چیزی داریم حرف می‌زنیم و آن موقع که شناختیم محکم‌تر پای حرفمان بایستیم.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم شهرک نشینان یهودی و کشاورزان فلسطینی هر یک مراقب درختی یا باغی هستند،‌ زیتون این جا نه میوه صلح که شیوه نبرد است.
اگر بخواهید در یک جمله پیروزی مقاومت را بیان کنید چه می گویید؟
می‌گویم چاره ای نداشتند جز این که صلح کنند، ‌آنها یک دشمن دارند که جز به مرگشان راضی نمی‌شود،‌ چاره ای ندارند جز این که مقاومت کنند.
بسته خبری کافه کتاب شما را به مطالعه یادداشت‌های پای پنجره همراه با یک فنجان قهوه داغ دعوت می‌کند.
تا کتاب و کافه کتابی دیگر ...
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: فیلم ، دانلود ، کافه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار