رئیس کمیته محیط زیست شورای شهرگفت: واگذاری تبلیغات محیطی به صورت یکساله برای کارگزاران توجیه اقتصادی نداردو بهتر است قراردادها به صورت سه ساله تنظیم شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه جلسه علنی امروز شورا اعضای شورا به بررسی دو فوریتی طرح اصلاحیه تبصره دوم ذیل ماده چهارم مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر پرداختند.

مخت‌آباد عضوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اظهار افزود:علت پیشنهاد دو فوریتی این طرح از سوی بنده به این دلیل بوده که واگذاری فضاهای تبلیغی به متقاضیان آن مسائلی را ایجاد نموده چرا که بسیاری از این شرکتها از هزینه‌هایی برخوردار هستند که واگذاری سالانه تبلیغات برای آنان تنها افزایش هزینه و درنتیجه گرانی را به دنبال خواهد داشت: چرا که سازمان زیبا سازی هر ساله با ارائه تبلیغات به این شرکت‌ها درصدی را به رقم سال گذشته آن می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه بهتر است واگذاری این تبلیغات را به سه سال افزایش دهیم خاطر نشان کرد:چرا که به دلیل اشتغال کارمندان بسیاری دراین شرکت‌ها تعطیلی آن تنها بیکاری این افراد به دنبال خواهد داشت.

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورا نیز در ادامه با عنوان اینکه با اصل پرداختن به این موضوع موافقم افزود: اما اینکه دراین جلسه بدون توجه به تصویب قانون جامع درموردتبلیغات با دوفوریت و به صورت فوری این طرح‌قرار است تصویب شود مخالفم چرا که بهتر است درکمیسیون مربوطه وبااقدامات کارشناسی به آن توجه کرد.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه باتوجه به مصوباتی دراین خصوص شرکت‌های فعال دراین رابطه به استناد این مصوبه دچارآسیب خواهندشد افزود: هم اکنون شهرداری تهران به استناد این امر با شرکت‌ها دچارتعارض شده .

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا با عنوان اینکه کاهش مدت زمان تبلیغات در سطح شهر و به صورت سالانه برای کارگزاران تبلیغاتی* توجیه اقتصادی ندارد اظهار داشت: بهتر است این قرار داد سه ساله منعقد شود.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر بابیان اینکه انعقاد این قراردادها به صورت یکساله سبب محدودنمودن شرکت‌ها خواهد شد تصریح کرد: اگرمی‌خواهیم پیمانکاران در این بخش آسیب نبینند باید اختیار تمدید را به سازمان‌ها بدهیم تا سازمان زیبا سازی نیز بتواند قراردادهای خود را به صورت دویا سه ساله تنظیم کند.

وی با عنوان اینکه مطابق آنچه اعضا امضا نمودند در ابتدای آبان سال جاری قرار داد تابلوهای کارگزاران تبلیغاتی با شهرداری به پایان خواهد رسید اظهار داشت: باید اجازه تمدید این قرار‌دادها به سازمان زیبا سازی داده شود اما سوال مهم اینجاست که چرا سازمان زیبا سازی علی رقم فرصت داده شده به آن تا کنون مزایده‌ای را دراین زمینه نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با عنوان اینکه من با واگذاری دو ساله موافق هستم خاطر نشان کرد:پیشنهاد من این است به جای اجازه تمدید اجازه واگذاری 2 تا 3 ساله را بدهیم چرا که تصویب این موضوع مانع از ورود تورمی خواهدشدکه آقای مخت‌آباد در این رابطه بیان فرمودند.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت شورای شهر نیز با عنوان اینکه هنوز دو سه ماهی از تصویب این لایحه نگذشته اظهار داشت: اشکالات این لایحه با توجه به تصویب کوتاه مدت آن به خوبی مشخص نشده ضمن اینکه باید در نظر داشت نکات مطرح شده از سوی اعضا در حوزه سرمایه گذاری برای کارگزاران تبلیغاتی در سطح شهر و ضرر آنها با واگذاری یکساله برای افرادی مطرح است که تبلیغات آنها در حوزه بیلبردها و اتوبان‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبلیغات امروز شهر از نوع  تبلیغات مصرفی و بازه زمانی خاص است شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند ظرف یکسال به سود فعالیت کاری خود دست یابند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی خاطر نشان کرد:با توجه به خط‌خوردگی‌های مطرح در‌خصوص این زمان که به صورت یکساله و‌دوساله است پیشنهاد می‌کنم با تصویب یک فوریت این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه بازگردد.

گفتنی است طرح اصلاحیه تبصره دوم ذیل ماده چهارم مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح شهر با یک فوریت به کمیسیون مربوطه جهت بررسی بیشتر واگذار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، فوریت ، کمیسیون ، مصوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار