صنعت بيمه در سال ۱۳۹۲ برای خسارت‌های به وقوع پيوسته در رشته بيمه آتش­‌سوزی و خطرات تبعی، مبلغی در حدود ۱۹۱۷.۷ ميليارد ريال پرداخت كرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي، مبلغ مذكور مربوط به حوادثي بوده است كه در واحدهاي مختلف از جمله كارخانجات صنعتي، صنايع پتروشيمي، نفت و انرژي، انبارهاي نگهداري اموال و تجهيزات، منازل مسكوني و واحدهاي تجاري و اداري رخ داده است.

گفتني است همواره خطرات متعددي از جمله آتش­‌سوزي، زلزله، سيل و.... اموال و دارائي هاي ما را تهديد مي كند و در اين راستا صنعت بيمه با طراحي انواع بيمه نامه ها، پوششهاي مختلفي را ارائه كرده است. بيمه آتش‌­سوزي از زير شاخه­‌هاي بيمه اموال بوده و تابع اصل غرامت است.

خطرات تحت پوشش بيمه­‌نامه آتش‌­سوزي شامل خطرات اصلي و خطرات تبعي است كه خطرات اصلي شامل حريق، انفجارو صاعقه است.

خطرات تبعي هم كه همراه با خطرات اصلي تحت پوشش قرار مي­گيرند شامل ۳۰ خطر است كه مهم­ترين آنها را مي توان به زلزله و آتشفشان، طوفان، سيل، سرقت، تركيدگي لوله، شكست شيشه ، سقوط هواپيما بر روي اموال و اماكن ، انفجار ظروف تحت فشار و ... اشاره كرد.

در بيمه هاي آتش سوزي خطرات تبعي مستقل از خطرات اصلي نمي­توانند تحت پوشش قرار گيرند به عبارت ديگر اموال و دارائي­هاي بيمه­گذار ابتدا بايد تحت پوشش خطرات اصلي قرار گيرد تا امكان اخذ پوشش­ خطرات تبعي فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، آتش سوزی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار