عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: بیکاری 70 درصدی نابینایان شاهدی برای نیاز مبرم و جدی نابینایان به تمامی بخشها است.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانالهه راستگودر نطق پیش از دستور امروزخوددرخصوص روز جهانی نابینایان با بیان اینکه مدیران شهری همانگونه که دربرابرتک‌تک شهروندان جامعه مسئولنددربرابر این افراد نیز از مسئولیت سنگینی برخوردارندگفت:از وظایف مدیریت شهری درامر نابینایان بویژه درحوزه ایجاد شهر دسترس‌پذیر ومناسب سازی شهری است که هنوزخانه‌ای به آنچه که می‌توان چشم‌انداز ایده‌آل تصور نمود گامهای بسیاری مانده است.

وی افزود: باید مجموعه مدیران بخشهای مختلف مدیران شهری تمام تلاش خود را معطوف به این امر کنند تا بتوان نتیجه مناسبی را مشاهده نمود.

چراکه بسیاری از قوانین و مصوبه‌های شورای شهر دراین بخش درعرصه عمل کاملا تحقق نیافته و می‌توان این موضوع را با نگاهی به عرصه‌های عمومی وخصوصی شهر به روشنی دریافت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تصریح کرد: البته این سخن بدان معنا نیست که مدیریت شهری دراین حوزه‌ها اقدامی انجام نداده است امااین اقدامات بی شک کافی نبوده وباید تا حصول به شهری مناسب و درخور روشن‌دلان تلاش‌ها ادامه یابد.

راستگو با عنوان اینکه درحالی که برخی ازآمارها و مطالعات بیانگر آن است تقریبا یک درصدجمعیت شهر را نابینایان تشکیل می دهند افزود: اما آنچنان که باید موضوعات مرتبط با این قشر مورد توجه کافی قرار نگرفته و برای نمونه می‌توان به آمار بیکاری 70 درصدی نابینایان اشاره نمود که خود شاهدی برای نیاز مبرم و جدی نا‌بینایان به توجه به بخشهای نابینایان است.

وی در پایان با عنوان اینکه نباید از وظایف جدی مدیریت شهری در حوزه‌هایی که در مسئولیت آن است چشم‌ پوشید اما حضور موثر ،اقتصادی، علمی و هنری نابینایان می‌توانند به همت فعالیت‌های جهادی و داوطلبانه شهروندان رشد
چشمگیری داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، مبرم ، موضوعات ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار