وزیر فرهنگ کشور پرتغال در ديدار با رسول زرگرپور گفت: اصفهان و کشور پرتغال می توانند روابط خود را در زمینه فعالیت هاو مبادلات اقتصادی و فرهنگی و هنری و مخصوصا توریسم افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار وزیر فرهنگ کشور پرتغال با ايشان گفت: براي بازديد از آثار باستاني شهر گنبدهاي فيروزه ي ، شهر ادب و هنر و شهر تمدن و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي به حداقل يك هفته زمان نياز است.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاري اجلاس و جشنواره ي ميراث ناملموس در اصفهان و حضور نمايندگان بيش از 30 كشور در اين جشنواره اظهار داشت: مردمان اين ديار ؛ مردماني هنرمند و هنرپرور و بسيار سختكوش و خلاق و مبتكر هستند.

رسول زرگرپور به بيان ويژگي هاي اصفهان پرداخت و افزود: اصفهان با سابقه ي 7 هزار ساله يكي از 10 نقطه ي ديدني ايران است و ساليانه پذيراي گردشگران بسياري از ايران و كشورهاي مختلف جهان است.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان داراي بيش از 22 هزار اثر تاريخي است و وجود 1600 اثر ملي و 6 اثر ثبت شده ي جهاني در اين استان نشان فرهنگ غني اين استان است.

استاندار اصفهان به سفر دبير كل يونسكو به اصفهان اشاره كرد و افزود: ايشان اصفهان را مرواريدي در صدف ايران توصيف كردند .

زرگرپور با اشاره به اينكه امسال 86 هیات سیاسی اقتصادی فرهنگی از کشورهای مختلف از اصفهان بازدید کرده اند، تصريح نمود: با توجه به سياست هاي دولت تدبير اميد در روابط بين الملل ورود گردشگران خارجی به اصفهان در اين مدت نسبت به 6 ماهه اول سال 92 سه برابرشده است.

استانداراصفهان با بیان قابلیت های علمی فرهنگی هنری تاریخی و صنعتی اصفهان بر برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در لیسبون ،ارتقا مبادلات تجاری با واسطه گری اتاق های بازرگانی دو کشور و سفر تور لیدر های پرتغالی به اصفهان تاکید کرد و گفت : با برگزاری این برنامه ها سطح روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بین دو کشور افزایش می یابد.

زرگرپور اظهار اميدواري نمود كه حضور وزير فرهنگ كشور پرتغال در اصفهان موجب ارتقاي روابط و توسعه ي روز به روز مناسبات شود.

مدير ارشد استان افزود: بخش توريسم و هتل داري اصفهان آماده ي همكاري با كشور هاي ديگر است و در حال حاضر براي احداث هتل در اصفهان در حال مذاكره با چند هيئت خارجي هستيم.

جرج بارتو شاویر نيز در اين ديدار اصفهان را شهر عشق و زيبايي و ميراثي براي كل جهان دانست و افزود: ميراث فرهنگي اصفهان بسيار چشم نواز است و بازديد از ميدان نقش جهان با آن عظمت روز خاصي را براي من رقم زد.

وی با اشاره به آثار بزرگ و عظیم و فاخر در اصفهان افزود:حضور گردشگران خارجی در اصفهان نشان از امنیت بالای این استان است.

وزیر فرهنگ کشور پرتغال افزود:اصفهان و کشور پرتغال می توانند روابط خود را در زمینه فعالیت هاو مبادلات اقتصادی و فرهنگی و هنری و مخصوصا توریسم افزایش دهند .

وي به ديدار خود با وزير خارجه و وزير فرهنگ و ارشاد ايران اشاره كرد و افزود: مذاكرات مهمي در اين ديدار ها در ارتباط با تعميق مناسبات و افزايش ارتباطات انجام شد و اين مناسبات مورد بررسي قرار گرفت.



انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، وزیر ، فرهنگ ، کشور ، پرتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.