یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: داعش از فضای مردمی قبایل اهل تسنن در عراق و سوریه استفاده می‌کند و با این کار بیشتر در جهت پایمال کردن حقوق اهل تسنن است تا بتواند با رعب و وحشت عملیات یارگیری خود را در خاورمیانه افزایش دهد.

"رضا کلهر" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گسترش اقدامات گروه تروریستی داعش در منطقه، اظهار داشت: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با استفاده از امتیازهایی که ایالات متحده برای آن‌ها ایجاد کرده، و با بهره‌گیری از این امکانات اهداف خود را در راستای براندازی دولت "بشار اسد" قرار داده است.

وی ادامه داد: داعش از فضای قبایل اهل تسنن هر دو کشور استفاده می‌کند تا با پایمال کردن حقوق اهل تسنن و انداختن آن به گردن شیعیان، بتواند با رعب و وحشت عملیات یارگیری خود را در خاورمیانه افزایش دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دسترسی به منابع نفتی عراق و سوریه باعث شده تا این گروه تروریستی با این درآمدها بتواند به جنگ‌های خود ادامه دهد و مقاومت خود را در منطقه افزایش بدهد، در حالی که شیوه جنگیدن داعش به شکل نامتقارن است، مانع از بین رفتن آن می‌شود.

کلهر اظهار داشت: پشتیبانی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان و قطر که این گروه تکفیری را از لحاظ مادی، نیروی انسانی و سیاسی تقویت می‌کنند، عامل حرکت این گروه در عراق و سوریه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تصرف کوبانی توسط داعش یکی از نتایج سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ترکیه است تا حداقل بتواند قسمت‌هایی که توسط سوریه مورد هجوم بوده‌اند را تهدید کند و با این حال ترکیه در این تصور است که به توافقی در ادامه با داعش برسد تا بتواند بشار اسد را برکنار کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، تحولات ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار