پلیس آمریکا 56 شهروند آمریکایی که در اعتراض به رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس بر ضد اعضای اقلیت سیاه پوست این کشور، تظاهرات می کردند را بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پنجاه و شش شهروند آمریکایی که در اعتراض به رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس بر ضد اعضای اقلیت سیاه پوست این کشور، تظاهرات می کردند دوشنبه شب در منطقه فرگوسن در حومه سنت لوئیس در ایالت میسوری بازداشت شدند.

کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به نام" مایکل براون" در تابستان امسال به ضرب گلوله یک مامور پلیس سفید پوست، تنش های نژادی در این منطقه را تشدید کرد و زمینه ساز برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز متعدد شد.

انجمن های دفاع از حقوق مدنی در آمریکا از مردم خواسته اند در منطقه سنت لوئیس و فرگوسن که مایکل براون دو ماه پیش توسط یک مامور پلیس در آن جا کشته شد، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند. معترضان  آمریکایی با برگزاری تظاهرات بر درخواست خود از مقامات برای بازداشت عامل قتل این نوجوان تاکید و تلاش می کنند توجه بیشتر افکار عمومی آمریکا و جهان را نسبت به برخورد نامناسب پلیس آمریکا با سیاه پوستان این کشور جلب کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته برای پایان دادن به تمرد مدنی معترضانی که در برابر ساختمان کمیساریای پلیس در شهر سنت لوئیس تجمع کرده بودند، 
وارد عمل شدند و پنجاه و شش نفر را بازداشت کردند.

تظاهرات شب گذشته در سنت لوئیس در چارچوب یک رشته تجمعات اعتراض آمیز که از روز جمعه تحت عنوان " فرگوسن اکتبر" برنامه ریزی شده بود، برگزار شد.

صدها معترض آمریکایی با نادیده گرفتن باران شدید، در سنت لوئیس نیز تظاهرات بر پا کردند ، یک هتل بزرگ شهر را اشغال کردند و یکی از شعبه های فروشگاه بزرگ والمارت را نیز به تعطیلی کشاندند. 

"مروین مارکانو"، سخنگوی جنبش " فرگوسن اکتبر" تاکید کرد امروز یک روز تاریخی است. 

 از زمانی که مایکل براون در نهم اوت گذشته توسط یک مامور پلیس سفید پوست آمریکایی به نام دارن ویلسون کشته شد، منطقه فرگوسن پیوسته صحنه تظاهرات اعتراض آمیز بوده است. برخی از این تجمعات اعتراض آمیز و تظاهرات با مداخله نیروهای پلیس به خشونت کشیده شده و شورش های نژادی بر پا کرده است. تصاویر متعددی از تظاهرات اعتراض آمیز در فرگوسن و رویارویی یا درگیری معترضان با نیروهای پلیس کاملا مجهز در این منطقه در شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش شده است.

هفته گذشته کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست دیگر توسط یک مامور پلیس سفید پوست در سنت لوئیس، تنش های موجود در منطقه را دو چندان کرد. در این حادثه که چهارشنبه دو هفته پیش در محله شاو روی داد یک مامور پلیس سفید پوست 32 ساله آمریکایی یک نوجوان سیاه پوست18 ساله آمریکایی به نام "ووندریت مایرز" را کشت. 







"کورنل وست" استاد برجسته فلسفه دانشگاه پرینستون آمریکا و یکی از فعالان حقوق بشر یکی از بازداشتی‌ها بود.












انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار