جنبش موسوم به "جنبش التهامی" در یمن از پیش از ظهر دوشنبه در حال تدارک برای استقرار کمیته های مردمی در فرمانداریهای شهرهای استان الحدیده واقع در غرب صنعاست تا به گفته مسئولان این جنبش ، جلوی گسترش حضور جنبش انصار الله در این استان گرفته شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری آلمان؛ جنبش انصار الله نیز اتهاماتی را که به این جنبش در استان الحدیده وارد می شود تکذیب کرده است.

 جنبش التهامی اواخر سال 2011 میلادی به وجود آمد و خواستار استقلال قلمرو تهامه است.
قلمرو تهامه از استان الحدیده و برخی مناطق در استانهای مجاور تشکیل شده است و شماری از فعالان و سیاستمداران در استان الحدیده به این جنبش ملحق شده‌اند.
احمد هبه الله سخنگوی رسانه‌ای جنبش التهامی گفت کار تشکیل کمیته های مردمی دو روز پس از کنترل گروه انصارالله بر قلعه کورنیش آغاز شده است. این قلعه در نزدیکی جنبش جنوب قرار دارد.

وی افزود جوانان جنبش حراک قادر بودند افراد مسلح انصارالله را دو ساعت پس از کنترل بر این قلعه از آن بیرون کنند.
هبه الله گفت انصاراللهی که به این قلعه حمله کردند از ساکنان استان الحدیده نیستند.
استان الحدیده از فقیرترین استانهای یمن به شمار می آید و سابقه نداشت که تنش امنیتی قابل ملاحظه ای در آن به وجود آمده باشد.
بیشتر ساکنان الحدیده را سنی ها تشکیل می دهند و تندرو نیستند.

هبه الله گفت اعضای کمیته های مردمی نیازی نخواهند داشت که سلاح به دست باشند مگر آنکه به دفاع از خود یا شرایط بسیار خاصی پیش بیاید که مجبور شوند از آن استفاده کنند.
گفتنی است افراد مسلح جنبش انصار الله دو روز پیش خانه علی محسن الاحمر مشاور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را در استان الحدیده به کنترل خود در آوردند.
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصار الله گفت بین گروه انصار الله و جنبش التهامی در این استان برخوردی وجود ندارد.

وی گفت اعضای جنبش انصار الله که در استان الحدیده حضور دارند از ساکنان این استان هستند.
البخیتی ورود اعضای این جنبش از استانهای دیگر را تکذیب کرد.
البخیتی گفت بین دیدگاه جنبش انصار الله و جنبش التهامی یک اتفاق نظر بزرگی وجود دارد زیرا هر دو به دنبال یاری ستمدیدگان هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار