مسئولان در صورت علاقه مندی به برخورداری از فرهنگ و کتاب باید مثل بقیه کشورها به ناشران سوبسید بدهند.

روبن شاهوردی، مدیر مسئول انجمن ناشران کتاب ورزشی و تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگارانبا اشاره به اینکه همه‌ی ناشران در کنار مشکلات کلی، مشکلات خاص خود را هم دارند، افزود: انجمن ناشران ورزشی و تربیت بدنی نیز از مشکلات ناشران دیگر مجزا نیست، با این تفاوت که اهالی ورزش با تکیه بر اینکه هرکه می‌خواهد ورزشکار شود، باید فقط خاک زورخانه بخورد، کتاب نمی‌خوانند.
 
وی ادامه داد: دوران اعتقاد به کار تجربی در ورزش برای رسیدن به نقطه‌ی اوج گذشته؛ امروز و با کشف علوم مختلف باید ورزش را به صورت علمی آموخته و دانش را برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی خودمان بکار بگیریم.
 
مدیر مسئول انجمن ناشران کتاب ورزش و تربیت بدنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نبود ساختاری بنیادین برای حمایت از کتاب، نویسنده و ناشر اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر سرمایه گذاران عرصه‌ی نشر اعم از نویسنده و ناشر امنیتی ندارند.
 
شاهوردی در ادامه به تصویب لایحه‌ی معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان در مجلس شورای اسلامی و نحوه‌ی اجرای این لایحه اشاره کرده و اظهار داشت: با وجود آن‌که ناشران به ظاهر از دادن مالیات معاف شده‌اند، اما سازمان مالیاتی با تاکید بر ضرورت ارائه گزارش فعالیت‌هایمان در دوره‌های 3 ماهه شیرینی معافیت مالیاتی را با تحمیل هزینه‌هایی تلخ کرد که جهت استخدام نیروی انسانی جدید برای تسهیل روند ارائه گزارش 3 ماهه تراشیده شده بود.
 
وی ادامه داد: تحمیل هزینه‌ی استخدام حسابدار به ناشران از سوی سازمان مالیاتی در حالی انجام شده که مسئولان کشور بر سر این دوراهی مانده‌اند که ناشران را به عنوان فعالان عرصه‌ تولید محسوب کنید یا چیزی غیر از این؟! در حالی که تدوین، چاپ و نشر یک کتاب مصداق علمی تولید یک محصول فرهنگی است.
 
مدیر مسئول انجمن ناشران کتاب ورزشی و تربیت بدنی ورزشی تصریح کرد: با توجه به آنکه امروزه از میان 70 میلیون فارسی زبان فقط 5 درصد آن‌ها با کتاب سروکار دارند، ما آمادگی ارائه کتاب‌های تولیدی خودمان را با نصف قیمت داریم.
 
شاهوردی گفت: در این برهه‌ی زمانی با توجه به شواهد در کشورهای برخوردار از وضعیت کتاب و کتابخوانی مناسب، به ناشران سوبسید اختصاص داده شده؛ بنابراین هرکه می‌خواهد فرهنگ و کتاب داشته باشد، باید سوبسید بدهد.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون گویا مسئولان فکر می‌کنند که ناشر به نوعی بانک است اما باید گفت که مراکز انتشاراتی با آموزشگاه‌های آزاد فرق می‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، سوبسید ، چاپ ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار