یک جامعه‌شناس گفت: فرزندان باید توسط والدین خود برای انتخاب نوع پوشش مناسب ارشاد شوند در غیر این صورت اجبار گزینه مناسبی نیست.

 غلامرضا جمشیدی جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتخاب نوع پوشش و تفاوت آن در جوامع مختلف گفت: اصل پوشش در همه جوامع وجود دارد و تنها تفاوت آن در باور و ایمان افراد است و پسندیده‌تر آن است که جوانان در هر جامعه‌ای و با داشتن هر مذهبی آگاهانه و نه از روی اجبار پوشش مورد دلخواه خود و جامعه را انتخاب کنند.

این جامعه‌شناس بیان داشت: با توجه به این نکته که دخترها بیشتر در معرض مواجه با خطر در جوامع هستند، افزود: واضح و مبرهن است که خانواده‌ها سخت گیری بیشتری برای انتخاب نوع پوشش آنان انجام دهند.

این جامعه‌شناس در ادامه افزود: متأسفانه ما امروزه شاهد تبلیغات نامناسبی در زمینه پوشش از طرف دستگاه‌های تبلیغاتی هستیم که نهادهای مربوطه باید شیوه تبلیغی خود را تغییر داده تا در جامعه شاهد پوشش مناسب‌تری بین مردم باشیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه داشتن حجب و حیا مقدم بر حجاب است خاطرنشان کرد: داشتن پوشش مناسب میان خانم‌ها و آقایان به طبقه اجتماعی، تحصیلات مرتبط نیست و تنها با باور و ایمان افراد رابطه مستقیم دارد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: پوشش ، لباس ، مانتو ، حجاب ، چادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار