حدود نیم ساعت خوابیدن در طی کار روزانه می‌تواند هوشیاری، حوصله، تمرکز ذهنی و در نتیجه بهره‌وری را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

حشمت‌الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خواب یک نیاز اساسی برای انسان است و هر فردی باید در طی شبانه روز، حدود ۷ تا ۸ ساعت بخوابد. 

وی با بیان اینکه خوابیدن در طی روز هر چند بسیار کوتاه باشد، بسیار با اهمیت است، افزود: بهتر است پس از گذشت سه یا چهار ساعت کار به ویژه کارهایی که نیاز فعالیت ذهنی و روانی دارند، فرد مدتی را به استراحت اختصاص دهد. 

نادی تاکید کرد: حدود نیم ساعت خوابیدن در طی کار روزانه می‌تواند هوشیاری، حوصله، تمرکز ذهنی و در نتیجه بهره‌وری را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. 

وی گفت: نه تنها در طی کار روزانه بلکه پس از حدود سه ساعت درس خواندن نیز باید زمانی را به استراحت و خوابیدن کوتاه اختصاص داد. 

نادی یادآور شد: در صورتیکه به طور مداوم و چندین ساعت کار و فعالیت صورت گیرد به ویژه اگر کار و فعالیت نیاز به تمرکز ذهنی و روانی دانسته باشد در آن صورت بهره‌وری اثر بخشی و کارایی ممکن است کاهش یافته و عملکرد مورد نظر به نتیجه مطلوب و دلخواه نرسد. 

وی خاطرنشان کرد: البته زمان استراحت در طی کارهای روزانه بستگی به شرایط فرد و در واقع این زمان باید با توجه به شرایط بدنی و روانی هر فرد داشته و الگوی مشخصی برای این منظور وجود ندارد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، هوشیاری ، مغز ، استراحت ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.