کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس امروز دوشنبه به دلیل مخالفت دولت با افزایش دستمزدها، برای اولین بار از سال 1982 اعتصاب کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارکنان خدمات درمانی انگلیس از جمله پرستاران، خدمه آمبولانس و پزشکان زنان قصد دارند فعالیت خود را بین ساعات هفت تا 11 صبح امروز متوقف کنند.

هدف از این اعتصاب فشار بر جرمی هانت وزیر بهداشت انگلیس است که با پیشنهاد یک هیئت مستقل مبنی بر افزایش یک درصدی حقوق تمام کارکنان بخش خدمات درمانی مخالف کرده است.

هانت گفته است دولت توان مالی انجام این پیشنهاد را ندارد.

هانت افزود: اولویت ما باید تضمین استخدام تعداد قابل قبولی از پرسنل مورد نیاز برای مراقبت ایمن، موثر و دلسوزانه از بیماران باشد.

دولت محافظه کار- لیبرال انگلیس از زمان روی کار آمدن در سال 2010 کسری بودجه این کشور را از حدود 11 درصد تقریبا نصف کرده است.

اما تداوم این روش ریاضتی مورد انتقاد اتحادیه‌های کارگری قرار گرفته است. آنها به سلامت اقتصاد انگلیس که قرار است در سال 2014 سه درصد رشد داشته باشد استناد می‌کنند.

دیو پرنتیس رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری بخش عمومی انگلیس گفت: تورم از سال 2011 رو به افزایش بوده و پرداختهای بخش بهداشت و درمان حدود 12 درصد کاهش یافته است. مخالفت با افزایش دستکم یک درصدی دستمزد کارکنان این بخش نشان می‌دهد که دولت واقعا درباره کارکنان بخش درمان چه تفکری دارد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار