با تداوم خشکسالی تولید علوفه در مراتع استان سمنان کاهش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در حال حاضر به دلیل خشکسالی شدید میزان تولید علوفه مراتع استان سمنان به 135 هزار تن کاهش یافته است.

علی اصغر جلالی برداشت علوفه از مراتع را بیش از میزان تولید آن دانست و خاطرنشان کرد: میانگین تولید علوفه خشک در هر هکتار، 140 کیلوگرم در مراتع با وضعیت خوب، 60 کیلوگرم در مراتع متوسط و 35 کیلوگرم در مراتع ضعیف است.
وی با یادآوری تولید نزدیک به 200 هزار تن علوفه در مراتع این استان در سال گذشته افزود: امسال خشکسالی موجب کاهش بیش از 65 هزار تن علوفه در این مراتع شده است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان جمعیت دامی مازاد در مراتع را تهدیدی برای مراتع استان سمنان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار واحد دامی از مراتع این استان استفاده می کنند.

جلالی با بیان اینکه مراقبت مطلوبی از مراتع توسط بهره برداران صورت نمی گیرد، چرای بی رویه و زودرس دام را از دیگر مشکلات مراتع دانست و خاطرنشان کرد: کمبود آب شرب را از دیگر مشکلات مراتع این استان به خصوص در مراتع قشلاقی دانست.

استان سمنان از 9 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی دارای سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.