نسخه نفیس دیوان حافظ که به اهتمام محمد قزوینی و دکتر قاسم غنی با مقدمه دکتر کامل احمدنژاد، خط استاد محمد علی گرجستانی و تذهیب استاد آقامیری از سوی انتشارات سروش منتشر شده، در آستانه بیستم مهرماه سالروز بزرگداشت حافظ معرفی می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، دیوان حافظ اثر ماندگار خواجه راز، شمس الدین محمد شیرازی متخلص به حافظ از شاعران بزرگ پارسی گوی است که در علوم تفسیر، کلام، حکمت و قرآن تبحر داشته است.

دیوان حافظ که بعد از وفات این شاعر شیرین سخن توسط یکی از یارانش به نام محمد گلندام گردآوری شده شامل: پنج قصیده، دو مثنوی با حدود هفتاد بیت، چند قطعه رباعی و حدود پانصد غزل است که غزلیات ماندگار و تاثیرگذار این شاعر پرآوازه مایه اعتبار و شهرت وی شده است.

غزل های حافظ از حیث بیان، آرایه و تصویر و هم از لحاظ تناسب اوزان، انتخاب کلمات، عاطفه و اندیشه در اوج غزل های فارسی قرار دارد. آرایه های ادبی بدون هیچ تکلفی در نهایت زیبایی و طبیعی بودن در اشعار این شاعر به کار رفته است.

 موسیقی اشعار نیز بسیار غنی و گوش نواز و سرشار از همه امکانات موسیقایی زبان فارسی است. مضامین اشعار حافظ با زبانی ساده بیانگر اوضاع و احوال زمانه شاعر در کنار پیچیده ترین مسایل عرفانی و حکمت است که با ترکیبی بدیع و روشن به همگان عرضه و به زبان های مختلف ترجمه و با شروح و چاپ های متعددی به چاپ رسیده است.

انتشارات سروش نیز در پاسداشت ارزش های عرفانی و ادبی حافظ، دیوان وی را با خط زیبای استاد محمدعلی گرجستانی، در قالب نسخه­ای نفیس آراسته با تذهیب استاد محمدباقر آقامیری و قلم­گیری تذهیب استاد کریم صفایی همراه با قاب و طرح روی جلد منتشر کرده است.

چاپ اول این اثر در ۵۰۶ صفحه، دو هزار نسخه شمارگان، کاغذ گلاسه، ده رنگ با قیمت ۶۵۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش به علاقمندان شعر و ادب پارسی عرضه شده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب ارزشمند به فروشگاه شهید مطهری انتشارات سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی: خیابان انقلاب اسلامی، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش مراجعه یا با تلفن ۶۶۹۷۹۰۳۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش،  تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب ارشمند به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار