داداشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،

سیرک‌ها بر اساس استاندارد جهانی قانونمند می‌شوند

رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان محیط زیست گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان محیط‌زیست فعالیت سیرک‌ها باید مبنی بر استانداردهای جهانی صورت گیرد.

امیرحسین داداشی، رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان محیط‌زیست با اشاره به دستورالعمل جدید سازمان محیط‌زیست جهت سازمان محیط زیست جهت ساماندهی سیرک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در دستورالعمل جدید شرایط محدود کننده‌ای را برای فعالیت سیرک‌ها در نظر گرفتیم.

وی، در ادامه در باره‌ی این محدودیت‌ها اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل حیواناتی که در سیرک‌ها نمایش داده می‌شود، نمی‌تواند بیش از 25 عدد حیوان باشد که 10 عدد از این حیوانات را گوشتخواران و 15 عدد مابقی را سایر گونه‌ها تشکیل می‌دهند.

داداشی، با اشاره به بحث حمل‌ونقل حیوانات افزود: جایگاه حیوانات برای حمل‌ونقل باید دارای شرایط خاصی باشد و سیرک‌ها موظف‌اند برای حمل‌ونقل حیوانات جایگاه خاصی در نظر گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته سیرک ها در همان قفسی که حیوانات را انتقال می‌دادند از حیوانات نگهداری می‌کردند اما طبق دستورالعمل جدید نحوه نگهداری از حیوانات در قفس‌ها باید تغییر کند.

رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق در سازمان محیط زیست بیان داشت: بر اساس دستوالعمل سازمان محیط زیست فعالیت سیرک‌ها باید مبنی بر استاندارهای جهانی صورت گیرد.
وی، با تأکید بر استفاده از نظر کارشناسان در ارائه جایگاه مناسب برای حیوانات گفت: سازمان محیط‌زیست برای ارائه یک جایگاه مناسب برای حیوانات از نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های مربوطه استفاده کرده است.

داداشی با اشاره به جایگاه در نظر گرفته شده برای گربه‌سانان بزرگ افزود: حداقل فضای لازم برای نگهداری یک گربه‌سان 20 متر مربع و به ازای هر حیوان اضافه باید 12 متر مربع فضا به قفس محل نگهداری اضافه شود.

وی با اشاره به استاندارد بودن باغ‌وحش‌ها برای نگهداری حیوانات بیان داشت: سیرک‌ها نیز همانند باغ‌وحش ها باید استاندارد سازی شوند و همان امکاناتی که در باغ‌وحش برای حیوانات وجود دارد را برای حیوانات در سیرک خود در نظر گیرند.

داداشی با اشاره به نحوه چگونگی ارائه مجوز به سیرک‌ها گفت: پس از بازدید و بررسی از سوی کارشناسان استان‌ها و تأیید شرایط و رعایت تمامی قوانین و ضوابط سازمان محیط‌زیست مجوز فعالیت یک سیرک صادر می‌شود.

وی، در پایان گفت: اگر سیرک‌ها بر خلاف قانون رفتار کنند، سازمان محیط زیست به شدت با آن‌ها برخورد کرده و حتی در برخورد جدی‌تر تا ضبط حیوانات موجود در آن سیرک‌ نیز پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.