حامیان حیات وحش سالهاست که در زمینه حقوق حیوانات تنها از شکار و شکارچی صحبت می‌کنند غافل از آنکه انباشت زباله در شهرهای شمالی ایران، جان گونه‌های مختلف جانوری را تهدید می کند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : ردپای زباله‌ در شهرهای شمالی ایران از جنگل ها شروع و به سواحل ختم می‌شود.

این در حالی است که آمارها نشان می دهند روزی پنج هزار و 500 تن زباله در سه استان شمالی کشور تولید می‌شود و در دو سال و نیم گذشته روز به روز به زباله های انباشته شده در شهرهای مازندران افزود می‌شود.

سهیل اولادزاد فعال محیط زیست با اشاره به مضرات انباشت زباله‌ در شهرهای شمالی برای انسانها گفت: حقوق تمام اقشار جامعه به واسطه‌ی این زباله‌ها در حال نابودی است و این در حالی است که در این بین حیوانات از خطرات زباله‌های انباشته شده در شهرهای شمالی بی‌نصیب نمانده‌اند.

وی با گلایه از حامیان حقوق حیات وحش نسبت به زندگی حیوانات در میان زباله‌ها اظهار داشت: حامیان حیات وحش سالهاست که در زمینه حقوق حیوانات تنها از شکار و شکارچی صحبت می کنند غافل از آنکه انباشت زباله‌در شهرهای شمالی ایران جان گونه‌های مختلف جانوری را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به تغذیه حیوانات از زباله‌های انباشته در جنگل ها افزود: مدت زیادی است که حیوانات از زباله‌های حاشیه‌ پارک ملی بوجاق تغذیه می‌کنند و به تعداد نامشخص تلف می‌شوند.

اولادزاد در ادامه با اشاره به آسیب دیدن دیگر گونه‌های جانوری به دلیل انباشت زباله‌ها در مناطق محل زندگی آنان، تصریح کرد: این تنها چهل پایان نیستند که از انباشت این زباله‌ها در مناطق حفاظت شده و پارک های ملی شهرهای شمالی آسیب می‌بینند بلکه در اواسط زمستان در شهرستان قائمشهر و مناطق اطراف آن هزاران پرنده شکاری برای تغذیه به این مکان ها هجوم می‌آورند.

وی در پایان گفت: اگر معضل انباشت زباله‌ها در شهرهای شمالی را جدی نگیریم عواقب بدی در انتظار مردم و کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار