معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از احداث 30 هزار مگاوات نیروگاه جدید طی پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: وزارت نیرو باید در عرض پنج سال آینده 30 هزار مگاوات نیروگاه احداث کند و این امر از برنامه‌ریزی‌های مهم صنعت برق کشور است.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث چهار نیروگاه در استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به تقاضای بالای برق در استان زنجان، با پیگیری شخص وزیر نیرو منابع ارزی نیروگاه‌ها تخصیص یافته است و قراردادهای ECA در دست انجام است.

فلاحتیان افزود: مانعی برای قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه‌ها از سوی وزارت نیرو وجود ندارد و امیدواریم عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها در کمترین زمان ممکن آغاز شده و طبق برنامه پیش برود.

وی درباره عملیات اجرایی نیروگاه زنجان دو، گفت: توقع ما از شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب این است که پیش از رفع محدودیت‌های ارزی و قراردادی، عملیات ساختمانی طرح هرچه زودتر آغاز شود تا فاز نخست این نیروگاه تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروگاه‌های کلاس F تلاش داریم بازده نیروگاه زنجان دو به بالای 55 درصد برسد و درمجموع راهبرد وزارت نیرو رسیدن به بازده 80 درصد در نیروگاه‌های سراسر کشور است.

برچسب ها: نیرو ، برق ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار