تیم والیبال مهر پارس فارس برای نخستین بار پس از 30 سال وقفه به نمایندگی از استان فارس در مسابقات لیگ برتر حضور خواهد داشت.

حمیدرضا هادی‌زاده‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علت تشکیل این تیم و حضور در لیگ برتر این بود که سعی کنیم از نیروهای بومی که در سطح تیم‌های ملی نوجوانان،‌ جوانان و امید در سنوات قبل حضور داشتند به نحو مطلوب استفاده کرده و در کنار آن‌ها در پست‌های مورد نیاز 50 الی 60 درصد نیروی جوان غیر بومی جذب کنیم بر این اساس ترکیب تیم تا پایان هفته آینده به طور کامل مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم والیبال مهر پارس فارس عنوان کرد: نمی‌خواهیم مثل تیم‌هایی که در سنوات قبل با هزینه‌های سرسام‌آور در لیگ برتر حاضر شدند و به خاطر همین هزینه‌ها خیلی زود از هم پاشیده شدند، باشیم. مسئولان باشگاه می‌خواهند آهسته و پیوسته حرکت کنند و هدفشان باشگاه‌داری است نه تیم‌داری.

وی تصریح کرد: افق مسئولان باشگاه از حضور در لیگ برتر راه‌اندازی آکادمی والیبال و ترانسفر بازیکنان به کشورهای حوزه خلیج فارس و درآمدزایی از والیبال است.

سرمربی تیم والیبال مهر پارس فارس در ادامه یادآور شد: بستن تیم به منظور کسب مقام خود به تنهایی یک بار روانی زیادی به تیم و بازیکنان وارد می‌کند. "ماشاالله چرخی" مدیرعامل باشگاه برای حمایت از والیبال برنامه درازمدتی را در نظر دارد. ما می‌خواهیم همانند پروسه‌ای که والیبال ایران در سال‌های متمادی برای رسیدن به جایگاه جهانی طی کرد را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

هادی‌زاده‌ گفت: شیراز، با توجه به بنیه گردشگری و کلان‌شهر بودنش پتانسیل‌های زیادی دارد. در طرح استعدادیابی به زعم "محمدجعفر هوتهم" رئیس کمیته استعدادیابی‌ فدراسیون والیبال، شیراز یکی از بهترین کانون‌های کشور است. به طور کلی در شهرهای داراب، شیراز و ... به شکل طبیعی نوجوانان و جوانان بلندقامت زیادی حضور دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای حضور در مسابقات باشگاهی والیبال کار خود را از لیگ دست یک و یا دسته 2 آغاز نکرده‌اند؟ اظهار داشت: برای حضور در لیگ برتر تمامی جوانب امر را سنجیدیم ولی به دلیل وقفه‌ای که در والیبال فارس برای حضور در لیگ والیبال افتاده بود، حامیان مالی نسبت به حمایت از تیم‌های والیبال انگیزه‌ای نداشتند. حدود 30 سال است که رسیدن والیبال فارس به لیگ برتر به یک دغدغه تبدیل شده بود، چون در این استان نیروهای انسانی زیادی هستند ولی به دلیل عدم حمایت همه دلسرد شده‌اند. این در حالی است که والیبال فارس در گذشته افراد زیادی از جمله استخری، فدایی، رضوی، علی سجادی‌نژاد، حسینی، علی جعفری و محمدحسین نجاتی به تیم ملی معرفی کرده است.

سرمربی تیم والیبال مهر پارس فارس گفت: هدف اصلی ما از حضور در لیگ برتر امسال حفظ سهمیه است و همچنین می‌خواهیم پایگاهی برای والیبال جنوب کشور شویم چون امکانات سخت‌افزاری خوبی در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار