لایحه اصلاح مقررات مالی که دولت به مجلس داده است در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و بخش‌هایی که به آن اضافه گردید و به کمیسیون بودجه ارجاع و تصویب شد، اکنون منتظر تصویب آن در صحن هستیم.

دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لایحه اصلاح مقررات مالی که به مجلس داده شده پس از بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات به کمیسیون بودجه رفته و تصویب شد، اکنون منتظر تصویب آن در صحن مجلس هستیم. 

وی گفت: اگر این لایحه محقق شود تحولی عظیم در حوزه پژوهش رقم می‌خورد و ما در تلاشیم این لایحه به صورت قانون دائمی در بیاید که هر ساله ۱تا ۴درصد از بودجه کشور به پژوهش اختصاص یابد و پژوهش‌های اولویت دار در نقشه جامع علمی کشور بر حسب اولویت در بودجه کشوری لحاظ شوند. 

وی تصریح کرد: در این طرح مقرر شده است شرکت‌های بزرگ اعم از دولتی و خصوصی حتی وزارتخانه و جاهایی که به سازمان‌های خصوصی تعلق دارند، موظف‌اند ۲۰درصد مالیاتشان را به قرار دادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها اختصاص دهند. 

وی افزود: ما می‌توانیم فناوری‌های مورد نیاز کشو را با کمک و حمایت دستگاه‌ها به اجرا در آوریم و بسیاری از برندهایی که از خارج از کشور وارد می‌کنیم را در داخل تولید کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار