مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش آمارطلاق گفت : در ازای هر پنج ازدواج در کشوریک واقعه طلاق ثبت می شود که اعتیاد ، دخالت اطرافیان و فقر وبیکاری از علل مهم این امر است.

فرهاد اقطار مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:افزایش آمار طلاق و آسیبهای ناشی از آن موجب شده تا سازمان بهزیستی طرح پیشگیری طلاق و آسیبهای ناشی از آن  را به مرحله اجرا درآورد .

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار طلاق مربوط به 4 سال ابتدای زندگی مشترک است افزود: طبق این آمار بیشترین طلاقها در خانمها در سنین بین 20تا 24 سال و در آقایان سنین بین 25 تا 29 سال روی می دهد که شهر تهران اولین رتبه را در این آمار از آن خود کرده است .

وی در ادامه نسبت آمار طلاق و ازدواج در کشور را  نامتعادل دانست و  تصریح کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کشوریک واقعه طلاق ثبت می شود  که اعتیاد ، دخالت اطرافیان و فقر وبیکاری از علل مهم این امر است .
اقطار اظهار داشت : سازمان بهزیستی کشور از سال گذشته طرح پیشگیری از طلاق و آسیبهای ناشی از آن را طراحی نموده که از ابتدای سال جاری آن را در سراسر کشور به مرحله ی اجرا در آورده است .

وی خاطرنشان کرد : این طرح در مجتمع های تخصصی سازمان بهزیستی ، پایگاه سلامت روانی ، مراکز مشاوره بهزیستی و هم چنین مددکاری و ادارات بهزیستی سراسر کشور به مرحله ی اجرا در آمده و جوانان را با آموزشهای پیش از ازدواج تا حین عقد و پس از ازدواج همراهی می کند و امید دارد به این وسیله بتواند تاثیر بسزایی در کاهش طلاق و آسیب های ناشی ازآن داشته باشد.



انتهای پیام /
برچسب ها: طلاق ، بهزیستی ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار