شیخ‌الاسلام در نشست تخصصی"مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت از غزه تا رام‌الله":

امروز نابودی رژیم صهیونیستی از هر زمان شدنی‌تر است/ آن‌ها که عاشق فلسطین هستند حرکت کنند

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در یک طرف و شاه عربستان،‌ آمریکا، فرانسه و غرب در یک طرف قرار دارند و در سوریه دیده می‌شود که آمریکا با ایجاد داعش به دنبال شکستن خط مقاومت است، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی با عنوان "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت از غزه تا رام‌الله" که در سالن همایش معاونت بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: غزه درس‌های زیادی داشت که نمونه عینی فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ غزه نمونه همه نداری‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی پیروز شد.  
 
وی با اشاره به پشتیبانی سیاسی، مالی و رسانه‌ای و نظامی از صهیونیست‌ها توسط بلوک غرب تصریح کرد: با تمام این حمایت‌ها و در اختیار گذاشتن مهمات آمریکا نتوانستند مقاومت را شکست دهند و غزه پیروز شد.
 
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابتکار مقاومت در بخش نظامی اضافه کرد: در بخش پهپادها، ساخت موشک‌ها و تونل‌ها ابتکار وجود داشت که این ابتکار اولین توسط عماد مغنیه ایجاد شد که در جنگ 33 روزه صیونیست‌ها را به وحشت انداخت.
 
وی با اشاره به بی‌ارزش بودن دیوار حائل در سرزمین‌های اشغالی و وجود مهاجرت معکوس گفت: نظریه‌پردازی امنیتی صهیونیست‌ها در همه ابعاد شکست خورده و گنبد آهنین کارایی لازم را نداشته و در عمل هیچ‌کدام امنیت صهیونیست‌ها را تأمین نکرده است.
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به توان صهیونیست‌ها در سال 1973 و هشدار به اعراب تصریح کرد: امروز غزه با موشک، حیفا را هدف قرار می‌دهد و هزینه‌ای که استکبار برای صهیونیست‌ها تقبل می‌کند بیشتر از نفع آن است.
 
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل موجود برای تسلیح کرانه باختری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرموده‌اند نه تنها غزه خلع سلاح نمی‌شود بلکه کرانه باختری هم باید مسلح شود.
 
وی با اشاره به خوی ددمنشی و سبوعیت صهیونیست‌ها در جنگ غزه گفت: صهیونیست‌ها حتی به مراکز و کاروان‌های سازمان ملل هم رحم نکرده و همه آن‌ها را هدف قرار دادند اما فلسطینی‌ها فقط نظامیان را هدف قرار می‌دادند.
 
وی با اشاره به اهمیت راهبردی کرانه باختری و اتحاد فلسطینی‌ها با یکدیگر اضافه کرد: در جنگ غزه حتی در میز مذاکره هم فلسطینی‌ها با یکدیگر متحد بودند و موضوع خلع سلاح غزه کاملاً از دستور جلسه مذاکرات خارج شد و لذا می‌توان کرانه باختری را از نظر قانونی تسلیح کرد و از نظر اجرایی هم این پتانسیل وجود دارد.
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به پتانسیل اتحاد فلسطینی‌ها و تسلیح کرانه باختری تأکید کرد:‌ امروزه نابودی اسرائیل از هر زمان شدنی‌تر است و نابودی اسرائیل ابعاد مختلفی دارد که باید در تمام ابعاد فعالیت کنیم.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تسلیح دولت در کرانه باختری یا مقاومت مردمی گفت: هیچ‌کدام از گروه‌های فلسطینی تمایلات صد‌ در صدی را منعکس نمی‌کنند و نیاز است برای پیروزی یک نهضت مردم و مکتبی که مردم به آن اعتقاد دارند و رهبری در آن ایفای نقش کند، زیرا در قضیه فلسطین از ابتدا تاکنون ایجاد یک رهبری متبلور نیاز است.
 
شیخ‌الاسلام همچنین با اشاره به تقسیم‌بندی جهان به دو دسته خداییان و طاغوتیان تصریح کرد: در این تقسیم‌بندی ایران در یک طرف و شاه عربستان،‌ آمریکا، فرانسه و غرب در یک طرف قرار دارند و در سوریه دیده می‌شود که آمریکا با ایجاد داعش به دنبال شکستن خط مقاومت است اما این اتفاق نخواهد افتاد.
 
مشاور بین‌الملل رئیس شورای اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره اینکه آن‌هایی که عاشق فلسطین هستند حرکت کنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مقاومت بوده و به آن‌ها کمک می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار