سجادی: 21 مدال طلا نتیجه قابل قبولی برای کاروان ایران بود/حق هیچ کس در اعطای جوایز ضایع نخواهد شد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان ایران با همه کمبودهایی که در ورزش کشورمان وجود دارد توانست 21 مدال طلا کسب کند و این نتیجه قابل قبولی برای ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: قزاقستان در بازی‌های آسیایی در 36 رشته ورزشکار به اینچئون اعزام کرده بودند این در حالیست که تعداد رشته شرکت کنند ه از سوی ایران 32 رشته بود.

سجادی افزود: کشور ما توانست در 15 رشته کسب مدال کند ولی کشور قزاقستان 10 مدال بیشتر از ما آورد با این تفاوت که بانوان قزاقستان در اکثر رشته‌های ورزشی حضور داشتند.

وی همچنین ادامه داد: در بازی‌های آسیایی ایران در رتبه پنجم جدول و قزاقستان در رتبه چهارم قرار گرفت و امکان اینکه ما از سوی کشورهای دیگر برای بازی‌های آسیایی سال 2018 تهدید شویم زیاد است. با این شرایط سخت امکان اینکه کشورهای تایلند، هند،تایوان، ازبکستان، مالزی و قطر در دوره بازی‌های آسیایی سال 2018 بتواند جای ما را در جدول بگیرند زیاد است.

سجادی در رابطه با عملکرد فدراسیون‌ها اذعان داشت: از مهر ماه سال گذشته که کار ما شروع شد مهمترین جلسات و کارشناسی‌ها فدراسیون‌های ورزشی برای بازی‌های آسیایی سازماندهی شد زیرا با موفقیت در این بازی‌ها کسب سهمیه المپیک را راحت تر می‌شود به دست آورد. طی شش ماه دوم سال 92 وشش ماه اول سال 93 از لحاظ مالی فدراسیون‌ها را تامین کرده‌ایم تا به کارها برسند و جلسات مختلف فنی با فدراسیون‌ها داشته‌ایم که نواقص را برطرف کنند.

وی ادامه داد: کاروان ایران در بازی‌های اینچئون عملکرد خوبی داشت و با توجه به کمبودهای ورزش ایران، 21 مدال طلا برای کاروان ما نتیجه قابل قبولی محسوب می‌شود. در بازی‌های آسیایی 24 استان کشور حضور داشتند که در 15 رشته مدال کسب کردیم و میانگین سنی ورزشکاران 24.8 بوده است و بانوان کشور نسبت به سه دوره قبل استعدادهای خوبی داشتند و مدال بهتر کسب کردند.

سجادی در خصوص پیش بینی مدال‌ها گفت: پیش بینی ما در خصوص مدال‌ها تا همین اندازه بود ولی هیچ وقت پیش بینی خود را اعلام نکردیم بعضی فدراسیون‌ها پیش بینی که اعلام کرده بودند درست نبود.

وی افزود: طبق مطالعاتی که در هر استان خواهیم داشت سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی قطب‌های ورزشیمان را پشتیبانی کنیم. در سه روز آینده جوایز را طی مراسم باشکوهی به ورزشکارانی که کسب مدال کرده‌اند خواهیم داد و اهدای این جوایز طبق آیین نامه خواهد بود و حق هیچ کسی در این زمینه ضایع نخواهد شد و در یک ماه آینده عملکرد تمامی فدراسیون‌هایی را که در اینچئون شرکت داشته اند را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا نقاط ضعف و قدرت ورزش ایران را ارزیابی کنیم.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: تیم ملی امید خیلی ضعیف عمل کرد و ما توقع بیش از این از آنها داشتیم.

سجادی در پایان در رابطه با حرکت ناشایست مسئول تدارکات تیم ملی در اینچئون خاطرنشان کرد: این حرکت را بیش از حد بزرگ کردند و هنوز اجازه خروج از کشور را به آنها نداده‌اند  و احتمال جریمه برای او می‌شود ولی سفارت ایران در کره پیگیر این موضوع است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، قزاقستان ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار