رئیس دادگستری استان کرمان گفت:مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه نیروی انتظامی استان بایستی رفعت و رحمت اسلامی در این نهاد باشد که این مبحث مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ، یدالله موحد صبح امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع فرمانده‌هان ارشد نیروی انتظامی استان کرمان بر سه نکته اقتدار، سلامت و رحمت و رافت اسلامی در دستگاه نیروی انتظامی تاکید کرد.

وی خدمات نیروی انتظامی را از حیث انضباط اجتماعی، تامین امنیت و کمک در راستای اجرای عدالت در نوع خود کم‌نظیر و بی‌بدیل دانست وافزود : هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای بررسی خدماتی است که به جامعه ارائه می‌کنند.

رئیس دادگستری استان کرمان به دغدغه‌های موجود اشاره کرد و گفت: اقتدار نیروی انتظامی در اقتدار دستگاه قضایی و دستگاه انتظامی تاثیر دارد و هر چه اقتدار در حوزه امنیت و آسایش بیشتر باشد عملکرد این نهادها بهتر است.

موحد تصریح کرد: سلامت دستگاه قضایی بدون توجه به سلامت دستگاه انتظامی دشوار است چراکه نیروی انتظامی از ضابطان اصلی و بازوی قوه‌ قضاییه است.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: راهکار پیشنهادی برای حل معضلات و مشکلات موجود در عرصه قضایی و انتظامی، تقویت و مطالعه در زمینه فرهنگی، جلوگیری از خلط مباحث فرهنگی به انتظامی و انتظامی به قضایی و حل مشکلات موجود با صلح و سازش و رفعت و رحمت اسلامی است.

موحد خاطرنشان کرد: اگر فرآیند فرهنگی و اجتماعی را آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی کنیم می‌توانیم به اهداف خود در زمینه کاهش مراجعات و جرائم نزدیک شویم.

وی یادآور شد: تشکیل کارگروه‌های مشترک بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه و بررسی مسائل موجود در این حوزه از راه‌های افزایش و بهبود عملکرد این 2 نهاد است
برچسب ها: رحمت ، اسلامی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.