رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از زمان اعمال قوانین مصوب شده در سازمان تنظیم مقررات تا زمانی که آن قوانین به اجرا برسد زمان زیادی می‌برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد با اشاره به اینکه استاندارد یکی از پایه‌های اصولی در حوزۀ ICT است، گفت: استاندارد در تعامل و بهره برداری با تولیدکنندگان و صنایع و خدمات حرف اول را می‌زند و مفهوم استاندارد یافتن نقطه تفاهم صنعت و ضرورت با مصرف کننده است که اگر به آن توجه شود در زندگی کاربرد زیادی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد در ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری خاصی برخوردار است، اظهار کرد: به دلیل توسعه و پیشرفت سریع در حوزۀ فناوری، استاندارد از شکل‌گیری، تصویب و اعمال باید از سرعت مطلوب برخوردار باشد.

عمیدیان در ادامه عنوان کرد: با تفاهم سازنده که با سازمان ملی استاندارد داشتیم خوب عمل شده و در مورد اعمال قوانین مصوبه به گمرک خلاء زمانی داریم که امیدواریم با هماهنگی این مشکل حل شود.

وی اظهار کرد:‌ بر همین اساس در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه قانون‌مندی بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندارد تنظیم شده و تدوین استانداردهای ملی و مطالعات آن با مخابرات ایران و مشاوره دانشگاهی بین المللی تدوین و به سازمان اعمال شد.

عمیدیان در ادامه در خصوص اعمال قانون مصوبه به گمرک تصریح کرد: زمانی که تولیدکننده داخلی سیستمی را تولید می‌کند باید در کمیته و در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شود تا قابل اعمال در گمرکات باشد و از تولیدات داخلی محافظت کنیم که در این مسیر زمان زیادی برده می‌شود که درخواست می شود به آن توجه شود.

رئیس سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی در ادامه گفت: در سال 92 از تعداد 263 استاندارد 111 استاندارد تدوین و در شش ماه امسال از 425 استاندارد 77 مورد با مشارکت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و مشارکت غیر مستقیم تدوین و ارائه شد.

عمیدیان اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات کنترل و حمایت تولیدات تجهیزات داخلی را بر عهده دارد و در این راستا ارتقای کیفی با اعمال استانداردهای لازم از طریق تأیید نمونه جزو وظایف سنگین سازمان است.

وی افزود: ما استانداردها را تنظیم می‌کنیم، تأیید نمونه صورت می‌گیرد اما حفاظت از تولیدات داخلی به خاطر زمانبر بودن نقطه ضعف وجود دارد.

وی همچنین گفت: لیبلینگ (llabelling) ساماندهی شد تا صاحب خدمت بر اساس زمانبندی بتواند تولیدات را تعقیب و دنبال کند.

عمیدیان به چالش‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌هایی که وجود دارد این است که با افزایش کاربرهای ICT و تنوع محصولات تجهیزات به روشنی باید تدوین و مشخص شود تا صاحب صنعت بتواند از آن استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: ورود تجهیزات از مسیر‌های غیر قانونی و قانونی بدون ارجاع ضربه شدیدی به تولیدات داخلی خواهد زد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصولی ، حوزه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار