معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور در حوزه قاچاق کالا و ارز 2 هزار و 730 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، محمدحسین اشرفی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه در حوزه قاچاق کالا و ارز، 2 هزار و 730 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد به 2 هزار و 678 فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی عنوان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان با جدیت و در اسرع وقت صورت گرفته به‌گونه‌ای که در پایان 6 ماه ابتدای سال فقط 78 فقره پرونده برای رسیدگی و صدور رای مانده و سایر پرونده‌ها پس از رسیدگی، اجرا و مختومه شده که متخلفان نیز افزون بر 111 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین ورودی پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین ورودی پرونده براساس نوع تخلف به ترتیب شامل مباشرت در قاچاق، شروع به جرم قاچاق و اتلاف کالا و سوخت است.

اشرفی خاطرنشان کرد: در همین زمینه 9 فقره پرونده قاچاق ارز نیز در 6 ماه ابتدای سال وارد تعزیرات حکومتی شده است که تمامی 9 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به عدم استقرار ادارات تعزیرات حکومتی در برخی شهرستان‌های سطح استان گفت: در این راستا مقرر شده است تا روسای ادارات در نزدیک‌ترین شهرستان همجوار کار رسیدگی به پرونده‌های شهرستان‌های فاقد اداره را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، ارز ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.