یک مشاور مذهبی گفت: دوستی قبل از ازدواج باعث افزایش سوء‌ظن و بدبینی در زندگی مشترک می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: در بحث ارتباط بین دختر و پسر با دو نگاه کاملا متفاوت روبرو هستیم که تحت عنوان نگاه انسانی و نگاه جنسی بیان می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه انسانی در واقع همان رابطه بین دو همکار در یک فضای اجتماعی و سالم است در حالی که نگاه جنسی رابطه بین دختر و پسر در حضور علاقه است.

این کارشناس مذهبی پیرامون تبدیل نگاه انسانی به جنسی و صورت گرفتن علاقه در رابطه بین طرفین عنوان کرد: با بروز علاقه در چنین روابطی، ارتباط طرفین از یک رابطه انسانی فراتر رفته که در این صورت ممکن است هر دو طرف ادامه دوستی بدون تعهد را ترجیح دهند.

به گفته‌ی وی درصد کمی از این دوستی‌ها با ازدواج ختم خواهد شد که آموزش‌های غلط رسانه‌های غربی در آن بی‌اثر نیست.

رحمانی همچنین در مورد نقش رسانه‌های غربی در رواج دوستی قبل از ازدواج اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش فیلم‌هایی که سبب سستی بنیان خانواده می‌شد تلاش می‌کنند تا اینگونه روابط را خوب جلوه داده و مفهوم خانواده و وفاداری را کمرنگ کنند.

وی با تأکید بر وجود سوء‌ظن و بدبینی در ازدواج‌هایی که در نتیجه دوستی و ارتباط خارج از عرف صورت گرفته است پیشنهاد کرد: بهتر است رسانه‌های تصویری با فرهنگ‌سازی مناسب از راه تولید فیلم‌ها و برنامه‌های آموزنده آگاهی جوانان را در این زمینه افزایش دهند تا شاهد اینگونه مشکلات در زندگی مشترک نباشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بدبینی ، ازدواج ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار