قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز گفت: براساس قانون در زمان وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع تمام دستگاه‌های کشوری و لشکری موظف به همکاری با سازمان در امر اطفای حریق هستند.

ناصر مقدسی قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع  با تأکید بر وظیفه سازمان جنگل‌ها و مراتع برای اطفای حریق در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری قانونا متولی حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است و در این راستا امکانات و فناوری‌های لازم و افراد آموزش دیده برای اطفا حریق وجود دارد. 

وی در ادامه با اشاره به نیاز همکاری سایر ارگان‌ها با سازمان جنگل‌ها اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها به همکاری سایر ارگان‌ها نیازمند است تا بتواند در اطفای حریق جنگل‌ها بهتر عمل کند.
 
مقدسی در ادامه افزود: براساس قانون در زمان وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع تمام دستگاه‌های کشوری و لشکری موظف به همکاری با سازمان جنگل‌ها در امر اطفای حریق هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به همکاری همه جانبه استانداران اطفای حریق بیان داشت: در زمینه اطفای حریق همواره استانداران به کمک سازمان جنگل‌ها شتافته و در این راستا ستاد مدیریت بحران استان‌ها و در پاره‌ای از موارد حلال احمر به سازمان جنگل‌ها امدادرسانی کرده است.
 
قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها در ادامه درباره همکاری سازمان هوا و فضا با سازمان جنگل‌ها افزود: سازمان جنگل‌ها جهت انجام هرچه بهتر اطفای حریق قراردادی را با سازمان هوا و فضا کمتر کرده است.  

وی در ادامه افزود: به موجب این قرارداد با همکاری سازمان هوا و فضا، سازمان جنگل‌ها قادر است تا با سرعت بیشتری مکان‌هایی که امکان اطفای حریق در آن‌ها بیشتر است شناسایی کند.

مقدسی در ادامه با اشاره به خدمات سازمان هوا وفضا جهت اطفای حریق گفت: با استفاده از سیستم‌های آنلاین تصاویر ماهواره‌ای هوا و فضا می‌توانیم مکان‌هایی را که از قابلیت بیشتری برای ایجاد حریق برخوردار هستند و در عمق قرار دارند شناسایی کنیم. 

وی در ادامه درباره امکانات این تصاویر ماهواره‌ای بیان داشت: تصاویر ماهواره‌ای این امکان را به ما می‌دهد تا حریق را در ابتدا کارشناسی کرده و از سرایت آن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به گسترش همکاری با سازمان هوا و فضا افزود: سازمان جنگل‌ها در نظر دارد تا همکاری خود را با هوا و فضا را طی سالجاری و سال آینده توسعه داده و تقویت کند. 

وی در پایان گفت: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای این امکان را به ما می‌دهد تا مناطقی که در ده سال اخیر براساس فراوانی آمار بیشترین کانون حریق را داشته‌اند همانند استان فارس، کرمانشاه استان‌های شمالی به صورت کامل پوشش دهیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جنگل ، مراتع ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار