رییس کل گمرک ایران:

نفت صاحب گمرک تخصصی در تهران شد/خودروهای ٢٥٠٠ سی سی موجود در گمرکات مرجوع می شوند

کرباسیان، از راه اندازی گمرک اختصاصی نفت در تهران خبرداد و گفت: تعدادی خودروی ٢٥٠٠ سی سی در گمرکات کشور به صورت متروکه وجود دارد که تمام این خودروها مرجوع می شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که گمرک اختصاصی نفت در تهران راه اندازی شد، گفت: اگر درخواستهای دیگری در این زمینه دریافت شود طبق روال بررسی و در صورت مطابقت با ضوابط گمرک مجوز فعالیت آن زیر کلید گمرک صادر خواهد شد.
 
وی درباره گمرکات تخصصی اظهارکرد: گمرک تخصصی گمرکی است که دستگاه هایی که باید مجوز صادر کنند می توانند آن را دارا باشند، به عنوان مثال برخی از کارخانه های تولیدی همانند ایران خودرو اعلام می کنند واردات خود را به جای آنکه در بنادر با هزینه بالا نگهداری کنند، فضایی برای آنها ایجاد تا زیر نظر گمرک پلمپ شود.
 
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، کرباسیان درباره تشکیل گمرک تخصصی نفت نیز گفت: از آنجا که گمرک مجوز انبارهای اختصاصی را صادر می کند، بنابراین هر تولیدکننده می تواند در صورت دارا بودن مشخصات به جای پرداخت هزینه های انبار، دارای یک گمرک اختصاصی زیر کلید گمرک باشد.
 
به گفته وی، گمرک تخصصی در واقع  گمرکی است که توان ارزیابی در آن وجود داشته باشد.
 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به این که هم اکنون ١٢٦ کارخانه دارای گمرکات اختصاصی هستند، افزود: این امر منجر به کاهش هزینه های انبارداری آنها می شود، ضمن آنکه با حداقل تضمین فعالیت خود را انجام می دهند.
 
خودروهای ٢٥٠٠ سی سی موجود در گمرکات مرجوع می شوند
 
کرباسیان درباره این که صاحبان خودروهای ٢٥٠٠ سی سی چه کسانی هستند، گفت: صاحبان این خودروها افراد حقیقی و حقوقی هستند البته تعداد افراد حقوقی کمتر است.
 
وی با بیان این که  گمرک مسئول ارایه مجوز واردات این خودروها نیست، اظهار کرد: هرچند برخی اعلام کردند که خودروها پیش از اعلام ممنوعیت واردات، مجوز دریافت کرده اند اما مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات این خودروها از صراحت لازم برخوردار است.
 
رییس کل گمرک ایران با بیان این که واردات خودرو از هر گمرکی امکان پذیر نیست، گفت: از آنجا که خودرو باید از نظر سی سی موتور و یا موارد دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد تنها باید از برخی از گمرکات وارد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار