در این صفحه، گوگل اطلاعات کاملی از شما و شخصیت پنهانی و واقعی‌تان را به شما نشان می‌دهد! اگر دوست دارید سوابق شخصی و همچنین سوابق جستجوی گوگل خود را پاک کنید، همراه دریچه باشید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شاید برای شما چیز تازه‌ای نباشد، اما اگر به اینجا بروید و با همان اطلاعات اکانت گوگل خودتان وارد بشوید، می‌توانید سابقه مکانی خودتان را روی نقشه گوگل ببینید. البته در صورتی سابقه شما جمع‌آوری می‌شود که پیش از این، یک وسیله مجهز به GPS داشته باشید و در قسمت تنظیمات، در location services، دسترسی‌های لازم را داشته باشید.



اگر آدمی هستید که زیاد مسافرت می‌کند، قطعا مرور تاریخچه مکانی‌، می‌تواند برای شما جالب باشد. اما از سوی دیگر، وجود چنین تاریخچه‌ای می‌تواند نگران‌کننده باشد، وجود چنین تاریخچه‌ای به این معنی است که گوگل مدام از موقعیت مکانی شما مطلع است، به علاوه چه پیش می‌آید اگر کسی اکانت گوگل را شما هک کند، در این صورت او علاوه بر دسترسی به انبوهی از اطلاعات شخصی شما مثلا با خواندن ایمیل‌های شما، می‌تواند ببینید که شما در هر زمان دقیقا کجا بوده‌اید؟ اما اگر شما روی آن علامت چرخ، گوشه راست و بالای نقشه کلیک کنید، می‌توانید به قسمت تنظیمات حافظه بروید و کاری کنید که دیگر Location History شما ضبط نشود.



البته با این کار، مستندات قبلی پاک نمی‌شود و شما باید به قسمت مدیریت حافظه مکانی بروید. در اینجا به صورت پیش‌فرض موقعیت مکانی یک روزه شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید موقعیت مکانی ۳۰ روزه را انتخاب کنید و بعد اطلاعات مکانی ۳۰ روزه را پاک کنید.



با استفاده از تقویم می‌توانید به ماه‌ها و سال‌های پیش بروید و در هر بازه زمانی دلخواه، کلیه اطلاعات مکانی را پاک کنید.


کلا به شما توصیه می‌کنم، که حتما سری به این صفحه بزنید.
خب، دیدن این صفحه شاید شگفت‌زده‌تان کند. این صفحه به شما نشان می‌دهد که گوگل چه اطلاعات کاملی از شما و شخصیت پنهانی و واقعی‌تان دارد. چرا که گوگل بهتر از دوستان نزدیک و نهادهای امنیتی می‌داند که شما چه لایقی دارید، به دنبال چه چیزهایی گشته‌اید، در هر زمان کجا بوده‌اید، دنبال چه ویدئوهایی در یوتیوب بوده‌اید و کدام‌ها را تماشا کرده‌اید. با استفاده از همین سوابق اپل سوگیری سیاسی، فرهنگی، علمی و چنان علایق بسیار «شخصی» شما را هم می‌داند.



پس اگر می‌خواهید سوابق جستجوی گوگل خود را پاک کنید یا ضبط شدن این سوابق با متوقف کنید. اگر می‌خواهید که گوگل دیگر سابقه مکانی شما را ضبط نکند، اگر می‌خواهید سوابق جستجوی خود در یوتیوب را پاک کنید یا جلوی ضبط شدن این جستجوها را بگیرید و در نهایت اگر می‌خواهید سابقه ویدئوهایی که را که تماشا کرده‌اید، پاک کنید، از تنظیمات همین صفحه استفاده کنید. در مورد سابقه مکانی، می‌توانید بدون رفتن به لینک‌های بالا، با استفاده از تنظیمات دستگاه اندرویدی یا آی‌دیوایس خود اقدام کنید:

اگر کاربر iOS هستید و می‌خواهید از این به بعد گوگل را از ضبط اطلاعات مکانی خود باز دارید، به این مسیر بروید:

Settings > Privacy > Location Services

کاربران اندروید هم می‌توانند در Settings به Location بروند و بعد در قسمت Location History، تیک مربوطه را بردارند. البته اگر نسخه تازه اندروید ۴٫۴ استفاده می‌کنید باید به این مسیر بروید:

Account History > Google Location History > Location History

انتهای پیام/

برچسب ها: دریچه ، گوگل ، نقشه ، شناسایی ، موقعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۳
من که رفتم،نوشته بود در ایران پشتیبانی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف بدری
۲۱:۰۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۳
لب تاب هم gpsداره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۱۷:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۳
خخخخخخ! شگفت زده!!! نه شگفت انگیز!!!!!
آخرین اخبار