فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بوشهر گفت: مدت‌های بسیار زیادی است که موضع تهاجمی دشمنان علیه انقلاب اسلامی از بین رفته و اکنون آثار دفاعی و انفعالی دشمنان را در برابر انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دریادار علی فدوی در یادواره شهدای خلیج فارس که در دهکده گردشگری شهدای دفاع مقدس روستای بحیری دشتی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا سبب افتخار ایران اسلامی در همه عرصه‌ها هستند اظهار کرد: اولیا، شهدای گرانقدر این سرزمین آن‌چنان آن‌ها را پرورش داده‌اند که به مقام والا رسیدند و افتخار بزرگی برای تمامی مردم که بازمانده آن بزرگ مردانیم، است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنی، دشمنان انقلاب اسلامی همیشگی است، تصریح کرد: تهدید انقلاب اسلامی به صورت دائم از طرف فرومایگان و فتنه‌گران به‌صورت غداری وجود دارد که به صورت مسلم در طول تاریخ این میزان دشمنی با اسلام و انقلاب اسلامی کم سابقه است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه موضع تهاجمی علیه ایران اسلامی از بین رفته است، خاطر نشان کرد: مدت‌های بسیار زیادی است که موضع تهاجمی دشمنان علیه انقلاب اسلامی از بین رفته ‌و اکنون آثار دفاعی و انفعالی دشمنان را در برابر انقلاب اسلامی شاهد هستیم.
 
دریادار فدوی به نبرد مستفیم آمریکا در خلیج فارس با رزمندگان اشاره کرد و گفت: در سال‌های 66 و 67 وقتی که آمریکایی‌ها مطمئن شدند جانشین آن‌ها عراق و دیگر کشور‌ها نمی‌توانند کاری برای آن‌ها انجام دهند، مستقیم از میان کربلای 5 به خلیج فارس روی آوردند و علیه ما جنگیدند.
 
وی شجاعت، اقتدار و صلابت شهدای گرانقدر را سبب شکست دشمنان و هراس و ناامیدی آنان دانست و خاطرنشان کرد: اگر آن اقتدار، شور و نشاطی که رزمندگان نیروی دریایی سپاه داشتند نبود، بدون شک این وضعیتی که دشمنان انقلاب اسلامی در حال حاضر دارند، به‌وجود نمی‌آمد.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه رزمندگان و دلیر مردان نیروی دریایی سپاه با اتکا به خداوند و با شجاعت با آمریکا جنگیدند، گفت: ابزاری که در آن سال‌ها در اختیار ما بود، ابزاری نبود که تصور شود با این ابزار می‌توان به جنگ آمریکایی رفت ولی به لحاظ قوت ذاتی یک انسان خدایی وقتی به اتصال خدا نائل می‌شود، قوتی بی‌حد و اندازه دارد و این اثرات برجای مانده و همچنان باقی است.
 
دریادار فدوی با بیان اینکه اکنون پس از گذشت 27 سال از نبرد رزمندگان با آمریکا در خلیج فارس، هنوز آمریکایی‌ها در مقابل روش رزمندگان منفعل هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه 27 سال که از آن زمان گذشته هنوز آمریکایی‌ها معترف هستند که نتوانستند حتی در برابر این روش‌ها اقدامات و روش‌هایی جایگزین کنند که مطمئن باشند این روش‌ها پایدار و ماندگار است.
 
وی با بیان اینکه شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در تاریخ ضد استکباری ثبت شده است، گفت: شهیدان مهدوی و توسلی و دیگر شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس که آن مقطع زمانی به مصاف دشمن غداری مثل شیطان بزرگ آمریکایی‌ها رفتند به عنوان نقطه عطفی به تاریخ تبدیل شدند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «ما آمریکا را در خیلج فارس به خاک مذلت می‌نشانیم»، افزود: شهدای خلیج فارس نقطه عطفی هستند که آن وعده‌ای که حضرت امام (ره) داد به صورت کامل و صد درصد تحقق بخشد.
 
وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به سبب ماهیت حق و باطل است، افزود: ماهیت دشمنی دشمنان ما با جهان استکبار بر سر منافع، نفوذ، سیاست و انرژی نیست، اگرماهیتی بر سر این مسائل بود حتما تا حالا با هم کنار آمده بودیم، ماهیت دشمنی انقلاب اسلامی با آمریکا ماهیت حق و باطل است که این دو هیچ‌گاه کنار هم نمی‌توانند قراربگیرند.
 
دریادار فدوی از افزایش روز افزون اقتدار ایران اسلامی خبرداد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز غیر قابل قیاس با زمان پیروزی انقلاب است، جمهوری اسلامی حتی با چند روز پیش قابل قیاس نیست و دشمن این را می‌بیند که هر روز بر اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس سبب ناامنی برای انرژی جهانی شده است، افزود: آمریکایی‌ها سال 65 عنوان کردند که برای امنیت انرژی به خلیج فارس می‌آیند، در 5 - 6 سال جنگ، 50 درصد کشتی‌ها در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفتند، این درحالی بود که در 1.5 سال آخر جنگ که آمریکایی‌ها آمده بودند، 50 درصد کشتی‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.
 
همچنین در ادامه این مراسم سردار علی رزمجو اظهار کرد: شهیدان مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس مسیر راه، حق، عدالت، عمل به دستورات الهی و دینی را برای ما معنا کردند.
 
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: شهیدان به بهترین وجه غزل‌های دریایی دفاعی را سرودند.
 
وی با بیان اینکه شهدای خلیج فارس فرهنگ بندگی خداوند را برای ما تفسیر کردند افزود: شهدای خلیج فارس مراتب بندگی خداوند را در آب‌های نیلگون خلیج فارس برای ما و نسل‌های آینده تفسیر کردند؛ حماسه آفرینی‌های شهدای خلیج فارس فرهنگ پایداری در دریا در مقابل زورگویان عالم را تا ابد احیا و زنده کرد.
 
رزمجو بیان کرد: شهدا با تاسی از حماسه‌های حسینی افق‌های تازه‌ای از مفهوم ایثار در نبردهای دریایی که نقطه اوج آن شهادت است را پیش جهانیان به نمایش گذاشتند.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.