رئیس شورای عالی استان‌ها از مخالفت خود و شورایاران در خصوص طرح لایحۀ انتخاب شهردار توسط مردم خبر داد و گفت: این کار باعث تضعیف شدید جایگاه شورایاران می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی سر و صدای شوراها زیاد بلند شد در قانون اساسی به طرز بسیار محکمی قوانین آن گنجانده شده و در مجلس خبرگان قانون اساسی بحث‌های فراوانی شد.

وی اظهار داشت: در قانون اساسی و در قوانین جایگاه بلند و والایی برای شوراها در نظر گرفته شده است ولی شوراها گروهی هستند که وقتشان را تلف می‌کنند و چیزی به دست نمی‌آورند.

چمران با اشاره به اینکه شوراها در جایگاه اصلی خودشان نیستند ولی با انتخاب شهردار توسط مردم جایگاهشان از آن چیزی که هست پایینتر می‌آید، گفت: با این کار می‌خواهند تقریباً نامی از شوراها باقی نماند و این مورد تأیید شورایاران نیست.

وی تأکید کرد: هیچ شورایاری حاضر نیست بازوان اجرایی و انتخاب شهردار را از آن بگیرند و شهردار را افراد دیگری انتخاب کنند.

چمران در ادامه گفت: اگر بحث و جدلی بر سر انتخاب شهردار می‌شود بیشتر به خاطر این است که فردی که دارای تخصصی است انتخاب شود.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه به طرح مجلس برای انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: قضیه دیگری که یک فوریت آن در مجلس با کمال تأسف به تصویب رسید انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف بود و ما چنین انتظاری از مجلس نداشتیم و بارها تأکید کرده‌ایم که در کنار آنها و پشت سر آنها هستیم.

چمران با اشاره به اینکه پس گرفتن این طرح و لایحه آبروی مجلس خواهد بود، خاطر نشان کرد: شوراها مظلوم هستند چرا که بدون هیچ چشم داشتی به فکر کار و تلاش هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، اجلاس ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار