یک مشاور خانواده گفت: مسئولیت دادن به فرزندان از همان دوران کودکی احترام گذاشتن به طرز تفکر جوانان و مشورت کردن با آنها در خانه پرخاشگری را کاهش می‌دهد.

 نوریه صیادی مشاور خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه پرخاشگری به معنای ستیزه‌جویی است افزود: زمانی که شخصی بخواهد از نظر جسمی به طرف مقابل افزود: زمانی که شخصی بخواهد از نظر جسمی به طرف مقابل آسیب وارد کند یا رفتار خاصی از خود نشان دهد پرخاشگری می‌کند.

وی اظهار داشت: پرخاشگری نوجوانان معمولا به دوران کودکی باز می‌گردد اگر در زمان کودکی خانواده به خواسته فرزندان اهمیت نداده به کودکان خود مسئولیت ندهد و زمانیکه کودک پرخاشگری کرده به خانواده او را تشویق به انجام کاری می‌کند این عمل باعث بروز پرخاشگری در دوران نوجوانی خواهد شد.

صیادی با اشاره به اینکه پرخاشگری به دو صورت پنهان و آشکار بروز می‌کند بیان داشت: پرخاشگری پنهان به صورت افسردگی و اضطراب و پرخاشگری و آشکار هم به صورت دعوا کردن به بلند کردن صحبت کردن بروز می‌کند.

این مشاور خانواده اظهار داشت: افراد پرخاشگر معمولا دارای اعتماد به نفس پایین و منفی باف هستند.

وی عنوان کرد: جمع دوستان و خانواده عواملی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز پرخاشگری جوانان در جامعه باشند.

صیادی گفت: درصد قابل توجهی از جمعیت کشورمان را جوانان تشکیل می‌دهند و ادامه پرخاشگری در بزرگسالی تاثیر زیادی بر زندگی زناشویی خواهد گذاشت.

در پایان هم صیادی بیان کرد: مسئولیت دادن به فرزندان از همان دوران کودکی احترام گذاشتن به طرز تفکر جوانان و مشورت کردن در خانه می‌توان جوانانی که را با آرامش فکری به جامعه تحویل داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، مشورت ، پرخاشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار