سازمان میراث فرهنگی کرمان، به دلیل تکرار شدن اتفاقات تلخ سال گذشته و آسیب بناهای تاریخی ، کار عملیات و مرمت موزه‌های استان را به صورت اضطراری آغاز کرد.

علی ابراهیمی نژاد مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان درخصوص مرمت موزه‌های این استان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از مرمت موزه‌های استان کرمان قبل از شروع بارندگی‌ها جلوگیری از آسیب و تخریب این بناهای تاریخی است. در سال گذشته با بارندگی غافلگیر کننده موزه‌های این استان آسیب دیدند.
 
وی اظهار داشت: درسال جاری کار مرمت موزه‌های تاریخی، موزه سنگ یا گنبد جبلی، موزه هرندی، موزه گنج علی خان، از مهمترین و تاریخی‌ترین موزه‌های استان آغاز کردیم که این عملیات به صورت اضطراری و به سرعت درحال انجام است.
 
مدیرکل میراث کرمان عنوان کرد: قدمت این موزه‌ها از اواخر دوره ساسانی، صفویه و اواخر قاجاریه و پهلوی  است. 

مدیرکل میراث کرمان تصریح کرد: موزه جبلی یا موزه سنگ به لحاظ قدمت و سابقه طولانی آن از بدو پذیرفتن اسلام از سوی ایرانیان مکانی برای نگهداری سنگ قبور افراد بزرگ نظیر مقبره خواجه اتابک شده است. 

وی بیان کرد: مصالح بکار رفته در موزه سنگ یا جبلی از سنگ برای ساخت جداره‌ها و یا دیوارها و از آجر برای ساخت گنبد آن بکار رفته است.
 
وی خاطر نشان کرد: مرمت موزه‌های استان تا اواخر آبان ماه سال‌جاری به طور کامل به پایان خواهد رسید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، کرمان ، مرمت ، تاریخی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار