شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد به نظر نمی رسد پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه عملی شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24؛ ترکیه در واکنش به پیشروی عناصر داعش پیشنهاد ایجاد منطقه ای حائل را در مرز سوریه مطرح کرده است. فرانسه از این ابتکار حمایت می کند اما آمریکا نظر دیگری دارد. کاخ سفید اعلام کرده است فعلا چنین طرحی در دست بررسی نیست.

"جنیفر ساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صریحا در این باره اعلام کرد  ما چنین گزینه ای را مدنظر نداریم اما از اینکه نظر شرکایمان را بشنویم و درباره پیشنهاد آنان گفتگو کنیم، خوشحال می شویم.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه از آمادگی کشورش برای بررسی این مسئله خبر داده بود.

ترکیه تاکنون چندین بار خواستار ایجاد منطقه حائل شده است اما این پیشنهاد بخت زیادی برای عملی شدن ندارند زیرا باید در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود و در آنجا روسیه مخالفت خواهد کرد.

آنکارا همچنین هدفی پنهانی را دنبال می کند و آن جلوگیری از گسترش حوزه نفوذ کردهاست.

باوجود این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه توانسته است نظر مساعد فرانسه را جلب کند. فرانسوا اولاند روز چهارشنبه پس از گفتگویی تلفنی با همتای ترک خود موافقت خود را با ایجاد منطقه‌ای حائل در مرز سوریه و ترکیه اعلام کرد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: رئیس جمهور از ایده رئیس جمهور اردوغان مبنی بر ایجاد منطقه‌ای حائل میان سوریه و ترکیه برای استقبال و حفاظت از آوارگان حمایت می کند.

به گفته دولت ترکیه، شمار پناهندگان سوری در منطقه کوبانی به مرز 200 هزار نفر رسیده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار