المنار گزارش داد خیابان های شهرهای ترکیه به صحنه درگیری معترضان به سیاست های دولت درباره کوبانی و نیروهای امنیتی تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در پی افزایش درگیری ها در منطقه کوبانی، تظاهرات کردهای ساکن ترکیه نیز در اعتراض به مواضع دولت این کشور درباره رخدادهای کوبانی، افزایش یافته است.

رئیس جمعیت حقوق بشر ترکیه، که در یکی از این تجمعات اعتراضی شرکت داشت، بیانیه ای را قرائت کرد و گفت: به جای کمک به کوبانی و جلوگیری از سقوط آن در دست قاتلان، شاهد هستیم که دولت ترکیه کسانی را سرکوب می کند که با مردم کوبانی اعلام همبستگی می کنند. ترکیه مسئول همه حوادث کوبانی است. 

یکی از زنان معترض با قرائت بیانیه ای گفت: آنچه نیروهای ائتلاف انجام می دهند، نیرنگی بیش نیست. هواپیماهای آنها، اماکن خالی از سکنه را هدف قرار می دهند و داعش را رها می کند تا به کشتارهایش ادامه دهد. 

حسین الطهرانی خبرنگار المنار در این خصوص گزارش داد: خیابان های بسیاری از شهرهای ترکیه، به میدان های رویارویی تظاهرکنندگان خشمگین و نیروهای امنیتی ترکیه تبدیل شده است. در برخی از مناطق کرد نشین نیز مقررات منع آمد و شد وضع شده است. 

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب مخالف الشعب، به خبرنگاران گفت آنچه امروز شاهدش هستیم نتیجه پیش بینی شده سیاست های منطقه و اشتباه دولت است. مشکلات و بحران ها به داخل ترکیه رسیده است. از دولت می‌خواهیم در سیاست های خود تجدید نظر کند. 

در ادامه گزارش آمده است: آنکارا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهای ترکیه و سوریه تلاش می کند تا راه را در برابر کردها ببندد و آنها را محاصره کند.

در پایان این گزارش آمده است: حوادث کوبانی، آنکارا در موضعی سخت قرار داده است به خصوص در برابر کردهایی که از دولت ترکیه می خواهند سکوت خود را بشکند و به آنها اجازه دهد به برادران خود در کوبانی کمک کنند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار